הישג כחול לבן בפירנצה: השף ארז אוחיון זכה בכוכב מישלן

בגיל 37 הפך אוחיון לשף הישראלי השני שזכה בתואר המכובד, עבור המסעדה שבבעלותו באיטליה. על אף שאת רוב הקריירה שלו פיתח רחוק מהבית, הוא מעיד כי "הטעמים שאני מכיר הם אלו שגדלתי עליהם"

זמן צפייה: 02:57

בגיל 37, רשם השבוע השף הישראלי ארז אוחיון הישג כחול לבן, כאשר המסעדה בבעלותו בפירנצה שבאיטליה זכתה בכוכב במדריך מישלן איטליה לשנת 2020. הילד שגדל בקיבוץ עין גב על שפת הכינרת, הגשים את שאיפתם של לא מעט שפים ברחבי העולם, וזכה בדירוג הנכסף למסעדה "בוטגה דל בוון קפה" שאותה הוא מנהל. התחרות נערכת בכל שנה, ובכל פעם מחדש צריכה המסעדה להצדיק את התואר, ולמעשה לזכות בכוכב מחדש. השופטים מבקרים במסעדות תחת מעטה של חשאיות כדי לבדוק את המנות.

שופטת מישלן סיפרה כי "זה הליך קפדני מאוד. אנחנו מתייחסים לכוכבים ברצינות רבה. אנחנו מבקרים במסעדות כמה פעמים שצריך כדי להגיע להחלטה". ארז מעיד שלמטבח הגיע במקרה. הוא עשה התמחות קצרה במסעדות בתל אביב, בין היתר במטבח של מסעדת "רפאל" של השף רפי כהן. לאחר מכן חזר לעבוד במסעדת דגים בצפון, אולם אז פרצה מלחמת לבנון השנייה, ושינתה שוב את מסלול חייו: "המסעדה הייתה בקשיים ולא היה לי לאן לחזור. באתי לאיטליה, וראיתי ששם ממש מצאתי את עצמי".

עוד בחדשות 13:

"ואני מאמין בעצמי": יובל המבולבל מדבר על השנה הקשה בחייו

"רק רוצה לשיר": מאור אדרי על פוליטיקה, האהבה לבמה – והחרדות

מהמעצר עד לחתימת הסכם עד מדינה: המסע שעבר ניר חפץ

השף הישראלי ארז אוחיון
השף הישראלי ארז אוחיון | צילום: חדשות 13

בארץ המגף העדיף השף הצעיר דווקא את המסעדות הכפריות, הפשוטות. שם הוא רכש את יסודות המטבח האיטלקי, ואת ההשראה לקונספט הייחודי של המסעדה, מהחווה – לצלחת. ארז הוא השף הישראלי השני בלבד שהצליח להשיג את המשילן. מי שעשה זאת לפניו הוא מושיק רוט, שמחזיק בשני כוכבים במסעדה שלו באמסטרדם.

למרות שאת רוב הקריירה הקולינרית שלו בילה ארז רחוק מהבית, למטבח הישראלי בהחלט יש השפעה על הדרך שבה הוא מבשל: "לא משנה איפה אני אחיה בעולם, מה שאני רגיל אליו והטעמים שאני מכיר זה בעצם מה שגדלתי עליו". ארז לא מתכוון לעצור בכוכב אחד, והוא שואף לעוד ועוד הישגים מעבר למישלן. אבל מעבר להכרה, הוא אומר, הסיפוק האמיתי הוא לקום כל בוקר ולדעת שאתה עושה את מה שאתה באמת אוהב.