מרקל על התקפי הרעידות: "יכולה לעשות את עבודתי כקנצלרית"

המנהיגה הגרמנית הגיבה לתיעודים שבהם נראתה רועדת בחוזקה במהלך טקסים רשמיים, והבהירה כי מצבה הבריאותי טוב. "ב-2021 יסתיימו חיי הפוליטיים, אבל אני מקווה שישנם חיים גם אחר כך"

זמן צפייה: 01:06

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, התייחסה היום (שישי) להתקפי הרעידות שחוותה בשבועות האחרונים במהלך אירועים רשמיים, ושתועדו על ידי כלי תקשורת, ואמרה כי "אני יכולה לעשות את עבודתי כקנצלרית".

"מצבי הבריאותי טוב, יש לי מודעות גדולה לבריאות שלי", הוסיפה מרקל. "ב-2021 יסתיימו חיי הפוליטיים, אבל אני מקווה שישנם חיים גם אחר כך".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

בחודש האחרון, מרקל בת ה-64, תועדה שלוש פעמים בהתקף רעידות במהלך טקס רשמי, בפעם השלישית הייתה בקבלת פנים לראש ממשלת פינלנד, אנטי רינה, שנערך בברלין וכלל צפייה בתרגילים צבאיים. בפעם השלישית, נראה היה כי התקף הרעידות היה חמור פחות מאשר בפעמים הקודמות: בטקס חילופי שרים לפני כשבוע ובטקס קבלת הפנים לנשיא אוקראינה לפני כחודש.

דובר מטעם ממשלת גרמניה אמר כי מצבה של מרקל בסדר גמור. מאוחר יותר, מסרה מרקל במסיבת עיתונאים בתגובה לספקולציות על מצבה הבריאותי כי אין צורך בדאגה וכי "העובדה שאני אומרת שאני בסדר צריכה להספיק". היא הוסיפה כי "אני בטוחה שאני כשירה לעבודה".

בפעמיים הראשונות שבהן תועדה מרקל בהתקף רעידות הובהר מטעמה כי מצבה השתפר "לאחר ששתתה כמה כוסות מים", ועד כה טענו בגרמניה כי בריאותה של הקנצלרית היא עניין אישי.