לאחר התפטרות מיי: אלו המועמדים שיתחרו על ראשות ממשלת בריטניה

עם הודעתה של מיי על עזיבה, נפתח המרוץ להנהגת המפלגה השמרנית. המועמד המוביל ע"פ התחזיות הוא שר החוץ לשעבר, בוריס ג'ונסון. כשגם מחליפו בתפקיד, ג'רמי האנט, הודיע על התמודדות

זמן צפייה: 02:33

בשבעה ביוני תיכנס לתוקף התפטרותה של תרזה מיי - ומרגע ההודעה בורסת השמות בנוגע למועמד החדש שייבחר להנהיג את המפלגה השמרנית, ויעמוד בראשות הממשלה. איך זה יעבוד, ומיהם המועמדים המרכזיים?

נציגי המפלגה השמרנית צפויים לבחור שני נציגים, אשר ישתתפו בפריימריז בו יצביעו כ-150 אלף חברי המפלגה. אלו הם המועמדים הבולטים:

לכתבות נוספות בנושא:

דרמה בבריטניה: ראש הממשלה תרזה מיי הודיעה על התפטרותה

דיווח: ברקע כישלון הברקזיט - תרזה מיי תתפטר מחר

400 מיליון מצביעים מ-28 מדינות: החלו הבחירות לפרלמנט האירופי

תרזה מיי מתפטרת
תרזה מיי, ראש ממשלת בריטניה, מתפטרת | צילום: רויטרס

בוריס ג'ונסון

ג'ונסון הוא ללא ספק הדמות הפופולרית ביותר במפלגה. על פי סקרים של עיתון "הטיימס" הבריטי ג'ונסון מוביל עם 39% מקולות הבוחרים, ולכן על פי הערכות יהיה אחד משני המועמדים הסופיים. ג'ונסון, שכיהן כשר החוץ עד לפני כשנה, ידוע בעמדותיו הנחרצות בעד היפרדות חזקה מהאיחוד האירופי.

בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

דומיניק ראב

באותו סקר של "הטיימס" ניצב ראב בפער ניכר אחרי ג'ונסון עם סיכויים של 13%. בעיני רבים ראב מזוהה מאוד עם ערכי הליבה של המפלגה. עם זאת, רוב תומכי המפלגה נלהבים ממנו פחות מג'ונסון.

דומיניק ראב
דומיניק ראב

ג'רמי האנט

שר החוץ הנוכחי, שמונה לאחר התפטרותו של ג'ונסון מהתפקיד ביולי 2018. בניגוד לג'ונסון, האנט נמנע ממסרים חד משמעיים, ומקפיד להביע אמירות עמומות – במיוחד בכל הנוגע לברקזיט.

ג'רמי האנט, שר החוץ הבריטי
ג'רמי האנט, שר החוץ הבריטי | צילום: רויטרס

מתמודדים נוספים להם אין סיכוי רב להגיע לקרב הסופי: מייקל גוב, השר להגנת הסביבה, שלא עשה עד כה מאמצים רבים כדי למשוך את תשומת לב המצביעים; אנדראה לדסם, האחרונה שפרשה מהמירוץ לראשות הממשלה ב-2016 וסאג'יד ג'אוויד, שר הפנים, שדואג להביע דעתו ולהגיע תכופות לכותרות.

ב- ביוני ייפתח המירוץ להנהגת המפלגה השמרנית ולראשות ממשלת בריטניה. שני מתמודדים ייבחרו על ידי נבחרי הציבור מהמפלגה, מהם ייבחר המנהיג בפריימריז, שייערכו בקרב 150 אלף חברי המפלגה