גרמניה על ההתפתחות בחקירת פרשת מדלן מקאן: "מעריכים שהיא מתה"

לפי התובע הגרמני, האסיר שנמצא חשוד שהה באזור כפר הנופש בפורטוגל שבו שהתה הילדה עם משפחתה. בימים אלה הוא מרצה מאסר בגין פשע מיני. משפחת מקאן: "התפתחות משמעותית - רוצים למצוא שלווה"

זמן צפייה: 02:44

משפחתה של הילדה הבריטית מדלן מקאן הגיבה היום (חמישי) להודעת משטרת בריטניה לפיה אסיר גרמני בן 43, שלפי הדיווחים שמו כריסטיאן ב., נמצא חשוד בפרשה והוא נחקר בחשד לרצח הילדה ואמרה כי "מדובר בהתפתחות משמעותית".

התובע הגרמני מסר הצהרה לתקשורת, ואמר כי "להערכתנו - מדלן מתה. זו חקירת רצח". החשוד הוא פדופיל מורשע, שחי ועבד באזור כפר הנופש בפורטוגל שבו נעלמה מקאן, וההערכה היא כי הוא חטף ורצח אותה. כעת הוא מרצה מאסר בגין פשע מיני, ובעברו יוחסו לו עבירות של פריצה לבתים וסחר בסמים.

זמן קצר לפני הצהרת התובע, דובר המשפחה מסר כי "הוריה מעולם לא ויתרו על התקווה שאולי היא עוד בחיים, אך הם ריאליים". לדבריו, "הם צריכים לדעת מה עלה בגורל בתם כדי למצוא שלווה". מקלן, כידוע, נעלמה ב-2007, בהיותה בת ,4 מאתר נופש בפורטוגל. פרשת היעלמותה עוררה עדים רבים בעולם.

מדלן מקאן, הילדה הבריטית הנעדרת
מדלן מקאן, הילדה הבריטית הנעדרת | צילום: רויטרס

לפי הודעת הרשויות בבריטניה, האסיר שהה לפרקים באזור אתר הנופש בתקופה שבה נחטפה הילדה. עוד הבהירה המשטרה כי למרות שאין הוכחה לכך שמקלן אינה בחיים, האסיר נחקר בחשד לרצח. כבר לפני כשלוש שנים התקבל המידע לגביו מגרמניה, אך נראה כי כעת אירעה פריצת דרך שהפכה אותו לחשוד.

על פי בחשד, באותה תקופה החשוד השתמש בשני רכבים, "פולקסווגן" לבן גדול ויגואר. כלי הרכב נמצאים בידי משטרת גרמניה, וכעת הרשויות בבריטניה מבקשים ממי שיש לו מידע לגבי תנועות המכוניות הללו באותה תקופה ליצור עמה קשר.

מדלן מקאן, הילדה הבריטית הנעדרת
מדלן מקאן, הילדה הבריטית הנעדרת | צילום: רויטרס

נוסף על כך, ביקש חוקר בכיר במשטרת בריטניה, מרק קרנוול, ממי שהכיר שני מספרי טלפון שלפי החשד שימשו את האסיר באותה תקופה, ליצור עמו קשר: "אולי אתם מודעים לחלק ממעשיו, ייתכן שדיבר עמכם על היעלמות הילדה. חלפו יותר מ-13 שנים, אולי הנאמנות שלכם השתנתה. האיש הזה בכלא – הגיעה העת להיחשף".

האסיר הגרמני החשוד ברצח מדלן מקאן
האסיר הגרמני החשוד ברצח מדלן מקאן

דוברו של ראש ממשלת בריטניה בוריסב ג'ונסון הגיב על על ההתפתחות ואמר כי "מחשבותינו נשואות למשפחתה של מדלן, שנאלצה לסבול כל כך הרבה ב-13 השנים האחרונות".