"המחוז מוכה אבל": מסתמן - רוב הרוגי המשאית הם אזרחי וייטנאם

מנהיג קהילתי במדינה באסיה אמר כי ככל הנראה רוב ההרוגים באנגליה הגיעו משם. אחת הנספות, אזרחית וייטנאם, שלחה לאמה הודעת טקסט ברגעים שלפני מותה: "אני גוססת כי איני מצליחה לנשום" 

זמן צפייה: 02:04

מידע נוסף התגלה היום (שבת) על חלק מהמהגרים שמצאו את מותם במכולה בתוך משאית במחוז אסקס שבאנגליה. ככל הנראה, הרוב מתוך 39 ההרוגים שעשו את דרכם מסין לאירופה הם וייטנאמים. מנהיג קהילתי בעיירה המרוחקת ין טן בצפון וייאטנאם, שמסתמן כי מרביתם היגרו משם, אמר היום כי הוא נמצא בקשר עם המשפחות שטוענים כי קרוביהם נעדרים.

הכומר הקתולי אנתוני דאנג הו נאם, אמר לרויטרס כי כל "כל המחוז מוכה באבל, אני עדיין אוסף את הפרטים של משפחות הקרובים ונערוך טקס תפילה למענם היום" והוסיף: "זוהי קטסטרופה בשביל הקהילה שלנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

צ'ילה: כמיליון הפגינו ברחובות הבירה; בניין הקונגרס פונה

מועדון מצומצם – ומפוקפק: הנשיאים האמריקנים שעמדו בפני הדחה

ארה"ב: בית כנסת בקונטיקט פונה בעקבות איומים על פצצה

המשאית שבה התגלו גופות של 39 בני אדם במזרח אנגליה | צילום: sky news

אחת הנעדרות היא פם תי תרה מיי, בת 26 מווייטנאם. הודעת הטקסט האחרונה ששלחה טרה מיי הייתה לאמה ובה נכתבכי היא "גוססת מכיוון שאינה יכולה לנשום". אחיה של טרה מיי, פם נגוק טואן, אמר ל-BBC  כי שילם כ-30 אלף ליט"ש למבריחים על מנת להעבירה לבריטניה וכי מיקומה האחרון הידוע הוא בבלגיה.

עוד אמר אחיה כי "היא נעלמה ב-23 באוקטובר וייתכן והיא הייתה במשאית". הוא ביקש מהמשטרה הבריטית לחקור את היעלמותה על מנת להחזירה למשפחתו.בהודעת הטקסט שכתבה טרה מיי ביום שלישי, בשעה 22:30, כשעתיים לפני שהגיעה המכולה לכפר זיברוז' שבבלגיה, נכתב: "אני מצטערת, אני גוססת, איני יכולה לנשום, אני אוהבת אתכם מאוד, אבא ואמא".

כמו כן, ה-BBC  דיווח כי משפחתה של נגוין דין לונג, בן 20, חוששים כי הוא חלק מ-39 מההרוגים. בנוסף, שתי משפחות וייטנאמיות נוספות דיווחו על קרובים שנעדרו, בהם צעיר בן 26 וצעירה בת 19. כיממה לאחר שהמשטרה הבריטית אמרה כי ככל הנראה הקורבנות הם ממוצא סיני שקפאו למוות, מתברר כי עולה כאמור החשד שההרוגים באירוע הטראגי הם וייטנאמים שנשאו דרכונים סיניים מזויפים.

השגרירות הווייטנאמית בולנדון אישרה כי יצרה קשר עם המשטרה המקומית על מנת לקבל מידע. דובר השגרירות אמר כי משפחה בווייטנאם דיווחה להם על כך שבתה נעדרה מאז התגלתה המשאית ביום רביעי. אתמול גבר ואישה בני 38 נעצרו בחשד למעורבות בתקרית שהתרחשה ביום רביעי. השניים חשודים בהריגה ובקשירת קשר לסחר בבני אדם. אדם נוסף, תושב צפון אירלנד בן 48, נעצר גם כן בחשד למעורבות בפרשה.

פם תי תרה מיי ונגוין דין לונג
פם תי תרה מיי ונגוין דין לונג

נהג המשאית נעצר בסמוך למציאת המכולה ובה הגופות. מחשבונותיו ברשתות החברתיות, נראה כי מו רובינסון היה גאה בעבודתו והרבה להעלות צילומים של המשאיות בהן נהג – אחת מהן זהה לזו שבה נמצאו הגופות. על תמונה שפרסם ב-2014 כתב רובינסון: "בחר עבודה שתאהב, ולא תעבוד יום אחד בחייך. החיים בדרכים, חי את החלום".

לאחר מציאת הגופות, סיפרה המשטרה המקומית סיפרה כי עוברי אורח שגילו את המשאית באזור תעשייה במחוז אסקס שבדרום-מזרח המדינה, הזעיקו את כוחותיה בסביבות השעה 1:40. כשהגיעו למקום הופתעו לגלות את הגופות, בהן גם גופה של נער.

מחקירה ראשונית עלה כי המשאית היא מבולגריה, והיא עשתה דרכה בשבת לבריטניה דרך הוליהד. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם שותפינו לחקירה", אמר מפקד המשטרה אנדרו מרינר. "בינתיים, עצרנו את נהג המשאית ואנחנו מבררים מה בדיוק קרה".