מבצע הפיגוע בלונדון הורשע בעבר בעבירות טרור - ושוחרר ממאסר

אוסמן חאן בן 28, תושב מחוז סטפורדשייר שבצפון-מערב אנגליה, הוא הדוקר שהביא למותם של שניים בתקיפה בבריטניה. לפי דיווחים, הוא שוחרר לפני כשנה כיוון שהסכים לענוד צמיד אלקטרוני

זמן צפייה: 01:08

משטרת לונדון פרסמה הלילה (שבת) את זהותו של מבצע פיגוע הדקירה בגשר לונדון שהביא למותם שלי שני בני אדם, וחשפה כי הוא הורשע בעבר בעבירות טרור ושוחרר בסוף שנת 2018 מהכלא.

התוקף, אוסמן חאן בן 28 ממחוז סטפורדשייר שבצפון-מערב אנגליה, הורשע בשנת 2012 במעורבות בטרור ושוחרר בדצמבר לפני שנה על תנאי לאחר שהסכים לעמוד צמיד אלקטרוני שניטר את תנועתו. כעת במשטרה מנסים להבין כיצד הוא הצליח לבצע את המתקפה הזו על אף שהיה מוכר לרשויות.

לכתבות נוספות בנושא >>

פיגוע דקירה בלונדון: לפחות 5 פצועים; התוקף נהרג • תיעוד

בריטניה: גבר ואישה נהרגו בפיגוע הדקירה בלונדון ושלושה נפצעו

לאחר פיגוע הדקירה: בבריטניה חוששים מעליית דאע"ש • פרשנות

זירת אירוע הדקירה בגשר לונדון
זירת אירוע הדקירה בגשר לונדון

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הגיב לשחרור של המחבל מהמאסר בעבר ואמר כי "אסור לאנשים שהורשעו בגין עבירות טרור להשתחרר מהכלא מוקדם". לדבריו, "השיטה של שחרור מוקדם פשוט לא עובדת. יש עדויות רבות לכך שהשיטה לא טובה.

כזכור, גבר ואישה נהרגו בפיגוע הדקירה שהתרחש אתמול אחר הצהריים בלונדון - כך אישרה המשטרה המקומית. תחנת הרכבת הסמוכה לגשר לונדון, שבו התרחש הפיגוע, חזרה לפעילות מלאה. מפלגת הלייבור והמפלגה השמרנית הודיעו כי הן משהות את קמפייני הבחירות שלהן.

ג'ונסון התייחס לפיגוע ואישר כי המשטרה חוקרת את האירוע כפעולת טרור. "אני רוצה לציין את האומץ היוצא דופן של כל אלו שהתערבו כדי להגן על חיי אחרים. בשבילי הם מייצגים את הטוב ביותר במדינה שלו ואני מודה להם בשם כל המדינה", אמר. "כולנו מאוד עצובים לשמוע שחלק מהאנשים נפגעו באירוע הזה ותנחומינו אליהם".

"המשטרה ממשיכה את חקירתה ואני יכול להבטיח לכולם, שכל מי שמעורב בתקיפה הזאת יובא לצדק", הוסיף, והעביר את המסר כי "בריטניה לא תהיה מאוימת או חלוקה בגלל תקיפה כזאת, הערכים שלנו יישמרו".

משטרת המטרופולין של לונדון
משטרת המטרופולין של לונדון | צילום: רויטרס

מפקד משטרת המטרופולין בלונדון הצהיר: "בימים הקרובים תראו כוחות משטרה ברחובות במטרה להבטיח את בטחון התושבים. אנחנו עובדים במרץ להבין מה בדיוק קרה והאם היו עוד מעורבים".

מוקדם יותר, כאמור, אדם דקר עוברים ושבים בסמוך לגשר לונדון בבירה הבריטית. מהמשטרה נמסר כי החשוד נהרג, והאירוע מנוהל כמתקפת טרור, ומטופל על ידי שוטרים מיחידה ללוחמה בטרור. עוד נמסר כי החשוד נשא עימו מטען נפץ מזויף. במקום נשארו כוחות כדי לוודא שאין עוד איומים באיזור, אבל מאמינים שהדיווחים על מטען נפץ הם מוטעים.