רוסיה: גבר עומד בפני מאסר - כיוון שהתראיין על היותו הומו

הרשויות במדינה פתחו בחקירה נגד מקסים פנקראטוב, זאת לאחר שסרטון שבו הוא משוחח עם ילדים על כך שהוא משתייך לקהילת הלהט"ב עלה לרשת. "רק רציתי להראות שאפשר להיות סובלני כלפי האחר"

מחאת הקהילה הגאה ברוסיה
מחאת הקהילה הגאה ברוסיה | צילום: רויטרס

מקסים פנקראטוב, בן 22 מרוסיה, נאלץ להסתתר משום שהרשויות במדינה פתחו נגדו תיק פלילי לאחר שהתראיין על נטייתו המינית בערוץ יוטיוב. "זו הייתה שיחה רגילה על חיי", אמר פנקראטוב בריאיון לרשת CNN, "ועכשיו רוצים להכניס אותי לכלא".

הסרטון, שפורסם בערוץ היוטיוב "שיחה אמיתית", הציג ארבעה ילדים שדנים עם פנקראטוב על חייו כהומו, כאשר הארבעה שואלים אותו שאלות בנושא והוא משיב. כעת, כך טוען פנקראטוב, הרשויות מאיימות עליו בעונש מאסר בפועל. "חשבתי שזו שיחה רגילה עם ילדים. רק רציתי להראות להם שאפשר להיות סובלני כלפי האחר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טרגדיה בירושלים: קשישה כבת 80 נהרגה בתאונת מעלית

סער נגד נתניהו: "אין ניסיון להפיכה שלטונית; קורא לפריימריז"

הערכה: היועמ"ש ינחה את נתניהו להתפטר מתפקידי השרים

אזרחית רוסיה מפגינה למען זכויות להט"ב (ארכיון)
אזרחית רוסיה מפגינה למען זכויות להט''ב (ארכיון) | צילום: רויטרס

ולמרות שלדבריו זו הייתה שיחה תמימה ותו לו, הרשויות ברוסיה חשבו אחרת, וכאמור - פתחו נגדו תיק פלילי, זאת בטענה כי בסרטון נראים "מעשים אלימים בעלי אופי מיני". זמן קצר לאחר פתיחת התיק מסרה הוועדה החוקרת כי לעת עתה נחקר מי שצילם את הסרטון, והם "מבצעים פעולות חקירה נוספות שמטרתן להבין את נסיבות האירוע".

בשנת 2013 עבר ברוסיה החוק שאוסר על הפצת תעמולה להט"בית, ובשנת 2017 קבע בית דין אירופי כי החוק מפלה ומפר את האמנה לזכויות אדם.

"המקרה של פנקראטוב - דוגמה מטרידה שמראה איך הרשויות משתמשות בחוק 'התעמולה הגאה' ככלי לאפליה ולהפחדה", אמר פעיל בזכויות הלהט"ב. "החוק הזה כנראה אינו יודע גבולות. אישום פלילי על תקיפה מינית של ילדים בגין סרטון יוטיוב שכלל לא מכיל תוכן מיני זה דבר מקומם ומבהיל".