"מוחקים אותנו": הלייבור הביעה תמיכה במיעוטים - ללא יהודים

בקטע וידאו שפרסמה המפלגה, היא מבטיחה לספק תמיכה בכל מי שעוטה חיג'אב או נושא צלב, אך לא הזכירה שום סממן יהודי. "סרטון התעמולה מראה את לקות הראייה שממנה סובלת הלייבור"

זמן צפייה: 02:29

מנהיג הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, פרסם בסוף השבוע האחרון סרטון של מפלגתו המביע תמיכה במיעוטים וקריאה לאחדות. המפלגה ספגה ביקורת רחבה שכן היא לא הזכירה בסרטון כלל את הקהילה היהודית כאחד מאותם מיעוטים.

קטע הווידאו מציג בני מיעוטים שונים וקבוצות באוכלוסייה הבריטית תחת הכותרת "זה הכוח שלנו" ומציין כי כל הקבוצות הללו ראויים לשוויון ולכבוד. "המגוון באוכלוסייה שלנו הוא הכוח שלנו", אומר הסרטון. "בואו נתאחד ונאפשר לפוטנציאל שבכל אחד מאיתנו להשתחרר החוצה". אולם לטענת רבים, קטע הווידאו מדיר תמונות של יהודים.


כמו כן, גולשים רבים ברשתות החברתיות הצביעו על כך שבמהלך הסרטון אומרת הקריינית כי "הלייבור" יתמכו בכל האנשים אשר עוטים חיג'אב או נושאים עליהם צלב, אך גם בשלב זה אין התייחסות ליהודים. אחד מהגולשים הגיב: "אז תומכים בכולם מלבד ביהודים?". גולש אחר כתב בעקיצה על הכותרת "זה הכוח שלנו": "ויהודים זו החולשה שלך".

ג'ונתן גולדשטיין, יו"ר מועצת הקהילה היהודית, אמר: "הפקה מחושבת של סרטון תעמולה המתייחס לקבוצות מיעוטים בתקופה הרגישה הזו, בלי להזכיר את הקהילה היהודית, מראה את לקות הראייה שממנה סובלת המפלגה. זה מראה שהם לא מתייחסים לאנטישמיות באופן זהה לשנאה כלפי מיעוטים אחרים. אם ככה הם מתנהלים באופוזיציה תארו לכם איך הם יהיו כשיעמדו בשלטון".

דובר הארגון היהודי ועד שליחי הקהילות בבריטניה, אמר: "הסרטון הזה הוא לב הבעיות של מפלגת הלייבור עם הקהילה היהודית. הקהילה היהודית 'נמחקת' כקבוצת מיעוט שזקוקה לתמיכת המפלגה. בקשותינו מהלייבור להכיר ולהתעמת בגזענות נתקלת בסלידה".

בשבוע שעבר, תקף הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירוויס, בחריפות בטור שכתב ל"טיימס" הבריטי, את מפלגת הלייבור והעומד הראשה ג'רמי קורבין, כשהאשים שהיא נגועה באנטישמיות.

הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירוויס | צילום: רויטרס

מירוויס טען כי המפלגה לא עושה מספיק כדי לעקור מתוכה גזענות כלפי יהודים, וביקש מהציבור הבריטי, לקראת הבחירות שייערכו ב-12 בדצמבר, "להצביע לפי צו מצפונם".

המנהיג היהודי הבכיר כתב שהעלאת החששות שלו בנוגע למפלגת הלייבור "היא אחד מהרגעים הכואבים שלי מאז שנכנסתי לתפקיד". עוד אמר כי "הרוב המוחץ של יהודי בריטניה חרד מהאפשרות של ניצחון ללייבור".

"עד כמה צריך מנהיג האופוזיציה לקחת חלק בדעות קדומות כדי להיחשב לא כשיר לתפקיד?", שאל. "האם לאחר שקשר עצמו עם אלה שהסיתו נגד יהודים זה מספיק? האם הכינוי 'חברים' לאלה שתומכים ברצח יהודים זה מספיק? נדמה שלא".

"הדרך שבה הנהגת הלייבור התמודדה עם גזענות נגד יהודים לא תואמת לערכים הבריטיים שבהם אנו כה גאים – של כבוד עבור כל האנשים", כתב מירוויס. "רבים מחברי המפלגה ומחוקקים, יהודים ולא יהודים כאחד, חשים בושה ממה שקורה". הרב הוסיף כי האיומים ששיגרה הנהגת הלייבור כלפי מחוקקים, חברים ואנשי צוות "אינה הולמת", ואמר כי "היא אינה יכולה עוד להיחשב כמפלגת שוויון המתנגדת לגזענות".