הקרמלין מכחיש קשר להרעלת נבלני: "נחקור אם יתגלה שזה אכן רעל"

מוסקבה הצהירה כי פוטין אינו אחראי למצבו הרפואי של מנהיג האופוזיציה המאושפז בגרמניה. עוד הטילה ספק בכך שמדובר בהרעלה והודיעה כי תיפתח חקירה בנושא רק אם יהיה בסיס ודאי לכך

זמן צפייה: 01:13

הקרמלין דחה היום (שלישי) את הטענה לפיה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מעורב או אחראי למצבו הרפואי של יו"ר האופוזיציה אלכסיי נבלני, שמאושפז בגרמניה ונטען כי הורעל. עוד נמסר כי אין בכוונת מוסקבה לפתוח בחקירת הפרשה לעת עתה.

דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב טען כי לעת עתה אינו רואה סיבה לחקור את נסיבות קריסתו של נבלני: "הרופאים הגרמנים לא זיהו באופן חד משמעי את החומר". עוד הוסיף כי אינו מבין מדוע הרופאים הגרמנים מיהרו להשתמש במילה "הרעלה".  לטענתו, אם גרמניה תמצא חומר כימי רעיל בגופו של נבלני שגרם למצבו - רק אז רוסיה תפתח בחקירת המקרה.

תגובת הקרמלין מגיעה לאחר שאתמול, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קראה לרוסיה לחקור את הפרשה ולמצות את הדין עם האחראים למעשה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנהיג האופוזיציה ברוסיה פונה לבית חולים: "ייתכן שהורעל"

לאחר הפרת ההנחיות: מועדון הסלינה באילת נסגר לשבוע • תיעוד

עלייה חדה במספר הנדבקים: 1,888 ישראלים אובחנו אתמול בקורונה

אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה
אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה | צילום: רויטרס

אתמול בית החולים הגרמני שבו מאושפז נבלני אישר כי הוא הורעל. עוד נמסר מבית החולים כי הוא לא בסכנת חיים, וכי טרם ידוע מה החומר שנמצא בגופו. ככל הנראה מדובר בכימיקל מדכא כולינאסטראז. עוד נמסר מבית החולים כי לא ניתן לשלול אפשרות לנזק ארוך טווח למערכת העצבים.

כזכור נבלני הובהל ביום חמישי שעבר במצב קשה לבית חולים בעיר אומסק שברוסיה, לאחר שהמטוס שבו שהה נאלץ לבצע נחיתת אונס בשל מצבו. עם פינויו לבית החולים, הדוברת שלו מסרה כי הוא הורעל. לדבריה, "ככל הנראה ערבבו לו משהו בתה - זה הדבר היחיד שהוא שתה בבוקר. הרופא אמר שהמשקה החם עזר לרעל להיספג". בהמשך, הוא הועבר לבית חולים בגרמניה.

מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני מגיע למתחם בית בחולים ברלין
מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני מגיע למתחם בית בחולים ברלין | צילום: רויטרס

מייד לאחר שקרס, נמסר מטעם הקרמלין בתגובה כי "הרופאים עושים כל מה שיש ביכולתם כדי לסייע לנבלני להחלים. הקרמלין מאחל החלמה מהירה כמו לכל אזרח שמוצא את עצמו במצב שכזה".