טרור סכינים באירופה? 3 אירועי דקירה בערים מרכזיות השבוע

חשוד שקרא "אללה אכבר" דקר מספר אזרחים ושוטר באוסלו. פחות מיממה קודם לכן נדקרו שני שוטרים ע"י אזרח אלג'יראי בקאן. שלשום אירוע דקירה ברכבת בגרמניה הוביל לפציעה קשה של שלושה נוסעים

זירת האירוע באוסלו
זירת האירוע באוסלו | צילום: רויטרס

פיגוע דקירה התרחש הבוקר (שלישי) באוסלו בירת נורווגיה. החשוד, שקרא "אללה אכבר", ניסה לדקור את העוברים והשבים ולתקוף רכב משטרתי. משטרת נורווגיה אמרה כי מספר אנשים נפצעו, כולל שוטר, אך סירבה לפרט על מצבם. החשוד נדרס ולאחר מכן נורה למוות על ידי השוטרים. לדברי המשטרה, החשוד כבר הורשע לפני כשנה, בדמצבר 2020, בתקיפה על ידי סכין ונשלח להסתכלות פסיכיארית.

זירת האירוע באוסלו
זירת האירוע באוסלו | צילום: רויטרס

זהו הפיגוע השני ביממה החולפת באירופה. אתמול, נדקרו שני שוטרים בעיר קאן שבצרפת על ידי חשוד שנוטרל ונחקר. החשוד הוא בן 37 ממוצא אלג'יראי, שהגיע לאירופה לפני מעל לעשור.

זירת האירוע בקאן
זירת האירוע בקאן | צילום: רויטרס

בנוסף לכך, אמש התרחש אירוע דקירה ברכבת בין הערים רגנסבורג ונורמבורג בגרמניה, בו נפצעו לפחות שלושה אנשים בארוח קשה ונוספים באורח קל. החשוד שנעצר הוא בן 27 ממוצא ערבי ולטענת הרשויות "מעורער נפשית" שקרא לעזרה ברכבת., לא ברור אם מדובר באירוע טרור.

על רקע האירועים הללו, לפני כשלושה שבועות אזרח דנמרק שהתאסלם לאחרונה יצא לבצע מסע הרג בעיירה קונגסברג בנורווגיה בעזרת חץ וקשת, והרג במהלכו לפחות חמישה אנשים ופצע נוספים. הוא היה תחת מעקב הרשויות שזיהו אותו כאדם שדעותיו הקצינו לאחרונה, וקבעו כי מדובר באירוע טרור.

זירת הרצח בקונגסברג שבנורווגיה
זירת הרצח בקונגסברג שבנורווגיה | צילום: רויטרס