ג'ונסון אחרי הניצחון בבריטניה: "בואו נאפשר לריפוי להתחיל"

רה"מ הנבחר נאם מחוץ למעונו בלונדון, וקרא לאיחוד בממלכה: "לממש את הפוטנציאל שלנו, לספק הזדמנות לאומה כולה". התוצאות הסופיות בבחירות: השמרנים זכו ב-365 מושבים, הלייבור עם 203

זמן צפייה: 04:52

ראש ממשלת בריטניה הנבחר, בוריס ג'ונסון, נאם היום (שישי) לראשונה מאז הניצחון המוחץ בבחירות: "אני קורא לכולם לסגור מעגל ולאפשר לריפוי להתחיל", אמר בהקשר לתוכנית הברקזיט, אותה הוא מקדם.

מחוץ לדאונינג 10, מעון ראש הממשלה, ג'ונסון אמר כי "אנחנו הולכים להתאחד, לקבץ את כל הממלכה המאוחדת הזאת – אנגליה, סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד. לקחת אותנו קדימה, לממש את הפוטנציאל של המדינה כולה, לספק הזדמנות לאומה כולה".

"אני רוצה לפנות גם לאלה שלא הצביעו לנו, או לי, ולאלה שעדיין רוצים להישאר באיחוד האירופי", אמר ראש ממשלת בריטניה, "אני רוצה שתדעו שאנחנו, במפלגה השמרנית, לעולם לא נתעלם מהתחושות שלכם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בישראל מברכים את ג'ונסון: "קורבין אפשר לאנטישמיות לבעבע"

היהודים בבריטניה נושמים לרווחה: "המדינה עמדה איתנה נגד האנטישמיות"

כשהנשיא בכה: אירוע הירי בבי"ס שטלטל את ארה"ב • מסכמים עשור

Britain's General Election 2019
ראש ממשלת בריטניה הנבחר, בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

בתוך כך, מנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין, שנחל הפסד מוחץ לג'ונסון והודיע שלא ימשיך בתפקידו, אמר כי בתחילת השנה הבאה ייבחר יו"ר חדש למפלגה ואז הוא יתפטר.

כמו כן, בבריטניה התפרסמו התוצאות הסופיות בבחירות. מפלגת השמרנים, בראשות ג'ונסון, זכתה ב-365 מושבים. הלייבור, בראשות קורבין, קיבלו 203 מושבים. מפלגת ה-SNP, המפלגה הלאומית הסקוטית, עם 48 מושבים והליברל-דמוקרטית עם 11 מושבים.

ניצחון מפלגת השמרנים הוא הגדול ביותר שלה מאז 1987. בעקבות ההפסד המוחץ של הלייבור, קורבין אמר כי מדובר ב"ערב מאכזב מאוד עבור מפלגת הלייבור" והודיע כי לא יוביל את המפלגה - באף בחירות עתידיות.

גם בישראל מיהרו לברך הבוקר את ג'ונסון. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "זהו יום גדול לתושבי בריטניה וליחסים בין המדינות". גם יו"ר כחול לבן בני גנץ בירך את ג'ונסון והוסיף כי "תוצאות הבחירות בבריטניה, שבהן הפסיד ג'רמי קורבין שאפשר לאנטישמיות לבעבע בתוך מפלגתו, הן חדשות טובות לישראל, אבל בעיקר לעם הבריטי ולדמוקרטיה הבריטית".