ראש ממשלת בריטניה מכחיש כי נגע בעיתונאית בניגוד לרצונה

בריאיון לרשת סקיי ניוז התייחס בוריס ג'ונסון להאשמה לפיה בשנת 1999 צבט את שארלוט אדוארדס ברגלה, במהלך ארוחת צהריים משותפת. אדוארדס בתגובה: "ללא ספק יש לי זיכרון טוב יותר מאשר לו"

בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה | צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הכחיש אתמול (ראשון) את ההאשמה שהועלתה נגדו על ידי עיתונאית בריטית, כי נגע בה באופן לא ראוי ובניגוד לרצונה בתקופת כהונתו כראש עיריית לונדון ב-1999. "אני חושב שהציבור מתעניין יותר לשמוע איך אפעל למען האחדות, ומה אני עושה למען המדינה ולמען העם", אמר בריאיון לרשת סקיי ניוז.

לטענת שארלוט אדוארדס, עיתונאית הסאנדיי טיימס, במהלך ארוחת צהריים משותפת צבט אותה בירך הפנימית כי לעודד אותה "לשבת זקוף". לטענתה ג'ונסון נגע בצורה דומה באישה נוספת באותו אירוע.

לאחר שהכחיש את טענותיה, כתבה אדוארדס בחשבון הטוויטר שלה: "אם ראש הממשלה לא זוכר את האירוע, בבירור יש לי זיכרון טוב יותר מאשר לו".

עוד בחדשות 13:

בית המשפט העליון בבריטניה פסק: השעיית הפרלמנט – אינה חוקית

שתי מפלות ביום: נדחתה הצעת ג'ונסון לבחירות בזק בבריטניה

התרגיל של ג'ונסון לפרישה מהאיחוד: הפרלמנט הבריטי ייצא לפגרה

בוריס ג'ונסון, ראש הממשלה הנכנס של בריטניה
בוריס ג'ונסון, ראש הממשלה הנכנס של בריטניה | צילום: רויטרס

הסקנדל של ג'ונסון מגיע בתקופה רגישה מאוד לראש הממשלה הבריטי - שבועות ספורים בלבד לפני עזיבת האיחוד האירופי, וללא הישג משמעותי להגעה להסכם שיהיה מקובל על הפרלמנט. ביום שלישי פסק בית המשפט העליון בבריטניה, פה אחד כי החלטת ראש הממשלה בוריס ג'ונסון להשעות את הפרלמנט הבריטי - אינה חוקית. לדברי השופטים, החלטתו של ג'ונסון לייעץ למלכה להשעות את הפרלמנט בחמישה ימים נוספים נעשתה ללא סמכות, ולכן היא בטלה מיסודה. המשמעות היא שהפרלמנט נותר מכונס.

פסיקת בית המשפט התקבלה בתגובה לעתירות שהוגשו נגד החלטת הממשלה. עוד בטרם קבלת ההחלטה, הממשלה הודיעה כי תיענה להחלטת בית המשפט - אך ג׳ונסון לא פסל אפשרות שיפנה בבקשה נוספת להשעייה. ג'ונסון התייחס לפסיקה: "נכבד את פסק הדין - אך אני לא חושב שזה נכון".

ראש הממשלה החדש של בריטניה בוריס ג'ונסון לוחץ את ידה של המלכה אליזבת
ראש הממשלה החדש של בריטניה בוריס ג'ונסון לוחץ את ידה של המלכה אליזבת | צילום: רויטרס

לפני כחודש אישרה המלכה אליזבת את בקשתו של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, להוציא את הפרלמנט הבריטי לפגרה עד ה-14 לאוקטובר, מה שישאיר לחברי הפרלמנט שבועיים בלבד למנוע אפשרות של יציאה מהאיחוד האירופי ללא עסקה. מיד עם הודעתו של ג'ונסון - ערך הפאונד הבריטי נפל.

דובר בית הנבחרים הבריטי ג'ון ברקו אמר אז כי מדובר ב"שערוריה חוקתית". הוא הוסיף וציין ש"זה ברור לחלוטין שהמטרה של ההשעייה היא למנוע מחברי הפרלמנט לדון בברקזיט ולהשפיע על עיצוב מסלול המדיניות. זה יהיה עלבון להליך הדמוקרטי ולזכות של חברי הפרלמנט כנציגי העם".