תושבים שסגורים בבתים ושריפת ענק: גל החום ממשיך להכות באירופה

בדרום צרפת נרשמו כמעט 46 מעלות, ובגרמניה 38.6 מעלות - הטמפרטורה הגבוהה ביותר במדינה מאז 1947. כ-500 כבאים ניסו להשתלט על אש שפרצה בקטלוניה, והאפיפיור התפלל: "שאיש לא יינטש בסבלו"

זמן צפייה: 02:01

משתתפי מצעד הגאווה בפריז צעדו אתמול (ראשון) בחום שהם לא רגילים אליו – 40 מעלות. "קניתי הרגע מניפה שאשתמש בה כדי לקרר את עצמי", סיפרה מרין באווי, שהשתתפה במצעד הגאווה. "ננסה ליהנות כמה שאפשר מנקודות חלוקת המים שלאורך המצעד".

בסוף השבוע נרשמו בדרום צרפת כמעט 46 מעלות. אבל לא רק הרפובליקה סובלת, גל החום הכבד פקד את אירופה כולה. בגרמניה, סמוך לגבול עם פולין, נרשמה טמפרטורה של 38.6 מעלות - הגבוהה ביותר שנרשמה מאז 1947. "אפשר להתרחץ בבריכה, ואפשר להישאר בבית ולהסתתר מהחום, או ללכת למרתף", אמר ילד גרמני.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לראשונה בהיסטוריה: נבחרת ישראל ברכיבת סוסים עלתה לאולימפיאדה

צניחה במספר הטיסות והקפאת פרויקטים: ההשלכות של סגירת שדה דב

משפחת הילדה שנאנסה: הטיפול הפסיכולוגי פסק בטענה לזיהום חקירה

מצעד הגאווה בפריז שהתקיים תחת עומס חום כבד
מצעד הגאווה בפריז שהתקיים תחת עומס חום כבד | צילום: חדשות 13
שריפת ענק בצפון קטלוניה
שריפת ענק בצפון קטלוניה | צילום: חדשות 13

רחובות מדריד שרגילים להתרוקן מעוברי אורח בשעות הצהריים בזמן הסיאסטה, היו ריקים גם בשל החום הכבד – 40 מעלות. רק תיירים, או מי שבאמת היה צריך, הסתובב תחת השמש הקופחת. "זו הפעם הראשונה שלי במדריד", אמר תייר אמריקני בעיר. "לכן לא איכפת לנו. אנחנו שותים הרבה מים לכן החום לא עצר אותנו משום דבר. אבל חם, חם מאוד".

אזרחיות גרמניות בים
אזרחיות גרמניות בים | צילום: חדשות 13

החום הכבד גרם לשריפת ענק בצפון קטלוניה. כ-500 כבאים הוזעקו להשתלט עליה. האפיפיור פרנציסקוס מסר את דרישת שלומו: "אני מתפלל למען כל מי שסובל מהחום הכבד, החולים, הקשישים, אנשים שעובדים בחוץ, באתרי בנייה. שאיש לא יינטש בסבלו או ינוצל". עד כה שבעה אנשים מתו ברחבי אירופה בעקבות גל החום הזה, שצפוי להישבר בהדרגה, עד לגל הבא.

האפיפיור פרנציסקוס מתפלל למען האזרחים הסובלים מהחום הכבד
האפיפיור פרנציסקוס מתפלל למען האזרחים הסובלים מהחום הכבד | צילום: חדשות 13
גבר מסתובב ללא חולצה בצרפת, בעקבות גל החום הפקד את המדינה
גבר מסתובב ללא חולצה בצרפת, בעקבות גל החום הפקד את המדינה | צילום: חדשות 13