"צמאים לישראלים": ביוון מחכים לפתיחת השמיים - לא פחות מבארץ

השבוע התבשרנו שב-1 באוגוסט, אם הכול יהיה כשורה, הישראלים יוכלו לשוב לטייל במדינה הבלקנית. תושביה, המתפרנסים מתיירות, מחכים לחזרתם בכליון עיניים. "אנחנו בטוחים, ערוכים ומחכים"

זמן צפייה: 08:51

יוון על אייה הקסומים משמשת מגנט תיירות - ים תכול, נופים, אוכל נפלא, מוזיקה. מסוג החופשות שאתה מרשה לעצמך לשתות אוזו עם קצת זיתים, גבינה מלוחה ואבטיח, להתנתק, לצחוק, להרגיש חופשי ומאושר. טוב מאוד לראותך. השבוע, אחרי הפגישה של ראשי הממשלות מיוון וישראל, יצאה הבשורה, ב-1 באוגוסט ייפתחו השמים ליוון, אם לא יהיו תקלות עד אז.

"אנשים פה צמאים לתיירים הישראלים. הם פשוט עושים כל מה שניתן בשביל להביא את הישראלים לפה", הסביר עופר בן עמי, מדריך תיירים שמתגורר באי תאסוס. לא רק אצלנו כמהים לחופשות, היוונים מתפרנסים מהתיירות, למעשה יווני אחד מכל חמישה חי מתיירות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לראשונה מזה כחודשיים: יותר מ-300 נדבקים בקורונה ביממה

סבא"א נגד איראן: "שתפו פעולה בעניין חקירת שני אתרי הגרעין"

חשש מגל שני ברשות: ברקע מחסור בבדיקות – התפרצות בכמה מוקדים

חופי קורפו, יוון
חופי קורפו, יוון | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

"בחודשי הקיץ הרגילים המעבורת מביאה לפה בכל פעם, בכל סיבוב כמה מאות תיירים בכל 30 דקות, במשך 17 שעות ביממה. המעבורות כרגע מגיעות כמעט ריקות לחלוטין", סיפר עופר בן עמי.

יוסי קונפורטי, בעלים של מלון מכרתים, הבהיר כי "אנחנו צופים לשמיים בכליון עיניים כדי לראות את תנועת המטוסים שלצערי איננה. נקווה שתתחיל בקרוב. אנחנו נקיים, אנחנו בטוחים, אנחנו ערוכים ומחכים לישראלים". יוון די בטוחה מפני מגפת הקורונה לפי שעה, אך ספק אם כאן אצלנו, כשהמספרים שוב עולים, יעמדו ביעד של פתיחת הטיסות ליוון ב-1 באוגוסט.