אסון בחופשה ביוון: "הילדה גלשה במגלשה וטבעה עם כניסתה למים"

על פי ההערכות, בת השבע שנפשה עם משפחתה במלון בכרתים, שהתה מתחת למים במשך שבע דקות, עד שאחד הילדים בבריכה משה אותה החוצה. רק לאחר כשעה וחצי היא הגיעה לבית החולים

זמן צפייה: 01:13

עדי ראייה במלון "אקווה סאן" בכרתים, שבו טבעה היום (חמישי) למוות בת השבע מישראל, סיפרו שהילדה גלשה באחד המתקנים במלון בזמן שהוריה בילו ליד הבריכה. לטענת הנהלת המלון, שבעיר חרסוניסוס, הזמן שבו התרחשה הטביעה היה לאחר שעות הפעילות הרשמיות בבריכה, כשהמשגיח מטעם המלון כבר עזב את המקום.

"ממה שאני ראיתי, באתי עשר דקות לאחר המקרה כשהם עשו ניסיונות החייאה על הילדה. היא ירדה במגלשה, שם זה כמו אבובים, והיא לא יצאה משם. רק אחרי כמה דקות מישהו ראה אותה, אחד הילדים בן 17, נכנס למים, הוציא אותה והזעיקו אמבולנס", סיפר אחד מעדי הראייה שהיו במקום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

תחקיר ההיתקלות ברצועה: המחבל שהה כשעתיים בשטח ישראל

דיווח פלסטיני: אחיו של המחבל נהרג בעבר בהפגנות בגבול הרצועה

אחרי למעלה משבועיים: שריפה פרצה בעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה

מגלשות המלון שבו טבעה בת ה-7
מגלשות המלון שבו טבעה בת ה-7 | צילום: חדשות 13

טרם התברר אם הסיבה לטביעה היא מכה שקיבלה הילדה, שגרמה לה לאבד את ההכרה, אך על פי ההערכות, היא הייתה מתחת למים במשך שבע דקות, עד שאחד הילדים שהיה בבריכה זיהה שהיא לא זזה ומשה אותה החוצה. אחד האורחים במלון, שעובד כפרמדיק בבריטניה, ביצע בה פעולות החייאה במשך 30-20 דקות עד הגעת חובש למקום. אחת הטענות היא שפינויה לבית החולים ארך זמן רב מאוד ורק כשעה וחצי לאחר שנמשתה מן המים היא הגיעה לבית החולים.

על אף שבחלק גדול מבתי המלון הגדולים ביוון מקפידים להציב מציל, אין חוק במדינה המחייב הימצאות מציל בבריכות של בתי המלון. במקרים רבים הבריכות נותרות אפילו פתוחות ולא מגודרות לאורך כל שעות היום - גם כשאין השגחה או פעילות במקום והאחריות חלה על הנופשים.

ביום שני טבע תינוק בן כשנה בבריכה פרטית בבית בנתיבות ונפגע קשה. צוותי מד"א הגיעו למקום, ביצעו בתינוק פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים סורוקה, כשהוא מורדם ומונשם ומצבו לא יציב. מחקירת המשטרה הראשונית עולה כי הבריכה הייתה מכוסה חלקית, והפעוט נכנס דרך פתח קטן בכיסוי. בני משפחתו, שהיו בבית באותה שעה, יצאו לחפש אחריו ומצאו אותו בתוך המים.

מלון בכרתים, ארכיון
מלון בכרתים, ארכיון | צילום: חדשות 13

אדיר ביטן, חובש בכיר במד"א שהגיע לזירת האירוע, סיפר: "כשהגענו למקום וראינו תינוק כבן שנה וחצי שטבע בבריכה ביתית. הוא היה ללא דופק וללא נשימה, ומיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי ולבצע פעולות החייאה מתקדמות, שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות. לאחר דקות ארוכות ומורטות עצבים, הדופק שלו חזר, הרדמנו והנשמנו אותו, ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים, כשהוא במצב קשה ולא יציב".