1,200 תיירים בשבוע וחופש תנועה מלא: מתווה עדכני לטיסות ליוון

משרד החוץ אישר נהלים מעודכנים, לפיהם יוכפל מספר הישראלים שיוכלו לטוס ליוון מדי שבוע, ללא הגבלות תנועה במדינה. בדיקת קורונה בנחיתה תיעשה באופן מדגמי. המתווה יהיה בתוקף בין 15.9-1.9

רודוס
רודוס | צילום: חדשות 13

שר החוץ גבי אשכנזי ועמיתו היווני ניקוס דנדיאס סיכמו היום (רביעי) על מתווה עדכני לטיסות הישראלים ליוון. זאת, כך נמסר, בשל הצלחת המתווה הנוכחי - עד כה לא זוהו מקרי הדבקה בקרב תיירים ישראלים שנכנסו ליוון. המתווה החדש צפוי להיות בתוקף בין 15-1 בספטמבר.

על פי הנהלים המעודכנים, יוכפל מספר התיירים הישראלים שיוכל להיכנס מדי שבוע ליוון, ויעמוד על 1,200. בתוך יוון יהיה חופש תנועה מלא, ללא מגבלות. בדיקת קורונה תבוצע 72 לפני ההמראה, ואילו בנחיתה תבוצע בדיקה באופן מדגמי.

רודוס
רודוס | צילום: חדשות 13

בעקבות המתווה החדש הנחתה שרת התחבורה, מירי רגב, את גורמי התעופה בישראל להיערך להגדלת מספר הנוסעים והטיסות החל מהשבוע הבא.

אשכנזי הודה ליוונים על המהלך, והוסיף: "אמשיך לפעול יחד עם ראשי הנציגויות של משרד החוץ בחו"ל במטרה לפתוח יעדים נוספים בחו"ל לתיירות ישראלית וכניסת אנשי עסקים לקראת החגים הקרבים - גם במגבלות הקורונה".

השרה רגב בירכה אף היא: "הכפלת מספר התיירים ליוון היא בשורה משמחת לאזרחי ישראל. אנו ממשיכים לפעול כדי לאפשר תיירות ישראלית יוצאת למדינות נוספות. אני רוצה להודות לשר החוץ גבי אשכנזי ולצוות משרד החוץ שעמלים על הסדרת הגעת הישראלים למדינות ירוקות נוספות. אני מודה לרשות שדות התעופה ועובדי ענף התעופה כולם על התארגנותם למימוש התו הכחול. הרחבת פתיחת השמיים היא חיונית לחזרת ענף התעופה לאיתנו".

שר החוץ גבי אשכנזי ומקבילו היווני ניקוס דנידיאס
שר החוץ גבי אשכנזי ומקבילו היווני ניקוס דנידיאס | צילום: משרד החוץ

שגריר ישראל ביוון, יוסי עמרני, הסביר: "המתווה מול יוון עובד על פרקי זמן של שבועיים. אם השלב השני (של 1,200 תיירים), יצליח, צפויה הגדלה נוספת. זו הכוונה שלנו, אבל צריך לחכות ולראות שנתוני ההדבקה נותרים אפס ואז להגדיל, בתקווה שההגדלה תהיה משמעותית יותר לקראת החגים".

השמיים נפתחו לפני עשרה ימים, לאחר חודשים ארוכים שבהם נמל התעופה בן גוריון הושבת באופן מעשי, כך שהשבים ממדינות שהוגדרו ירוקות כבר לא מחויבים בבידוד כשהם מגיעים לישראל. לפי המתווה לחידוש הטיסות, הטסים לבולגריה מחויבים להציג בדיקה עדכנית שערכו ב-72 השעות שלפני הטיסה, והטסים לקרואטיה בבדיקה שנערכה עד 48 שעות טרם ההמראה.

יוון, על פי המתווה המקורי - שכאמור יישאר בתוקף עד 1 בפסטמבר - מכניסה 600 ישראלים בכל זמן נתון, לארבעה יעדים בלבד, סלוניקי, אתונה, קורפו וכרתים, ומחייבת בדיקת קורונה גם בשדה התעופה המקומי.