בעקבות אירוע הירי בגרמניה: מפגן הזדהות נערך מול בית הכנסת

יותר מ-200 בני אדם יצרו שרשרת אנושית במקום שבו התרחשה מתקפת הירי בעיר האלה, שהובילה למותם של שניים. המשתתפים קראו לסובלנות ויצאו נגד האלימות במדינה: "עלינו להגן על בתי הכנסת"

היורה בגרמניה בתיעוד ממצלמת הקסדה שלו
היורה בגרמניה בתיעוד ממצלמת הקסדה שלו | צילום: חדשות 13

מעל ל-200 בני אדם בגרמניה יצרו שרשרת אנושית מול בית הכנסת בהאלה, כמפגן הזדהות עם הקהילה היהודית לרגל חג שמיני עצרת שחל היום (שני). המחווה נערכה בעקבות מתקפת הטרור שהתרחשה מול בית הכנסת בעיר שבמרכז גרמניה, ביום כיפור האחרון, והביאה למותם של שני בני אדם. המשתתפים במפגן ההזדהות קראו לסובלנות ולרב-תרבותיות ויצאו נגד האלימות במדינה.

חבר הכנסייה הפרוטסטנטית, פרובסט כריסטיאן שטבלין, שהשתתף באירוע אמר: "עלינו להגן על בתי הכנסת כמו על בבת עיננו".

קווין ס ויאנה לנגה, שנרצחו ליד בית הכנסת בגרמניה
קווין ס ויאנה לנגה, שנרצחו ליד בית הכנסת בגרמניה | צילום: חדשות 13

כזכור, במהלך יום הכיפורים ב-9 באוקטובר, ניסה אזרח גרמני חמוש לפרוץ לבית הכנסת בהאלה, שבו היו כ-50 מתפללים באותו הזמן. לאחר שלא הצליח להכנס, הוא ירה באישה בת 40 ברחוב, סמוך לבית העלמין היהודי בעיר ובצעיר בן 20 בדוכן שווארמה לא רחוק.

היורה, סטפן באלייה, תיעד את האירוע ממצלמה שהייתה על הקסדה שאותה חבש, והעביר את מסע הירי בשידור חי באתר משחקי וידאו. שר הפנים הגרמני, הורסט זהופר, הודיע כי רשמית כי אירועי הירי מוכר כאנטישמי, והוסיף כי החקירה מראה סימנים לפיהם מדובר באיש ימין קיצוני.

פיטר פרנק, התובע הכללי של גרמניה, הודיע כי באלייה החזיק ברכבו כארבעה קילוגרמים של חומר נפץ. כמו כן, התקשורת הגרמנית דיווחה כי המשטרה המקומית סרקה את דירתו של היורה בן ה-27 הממוקמת כ-20 קילומטר מהעיר האלה בה התרחש הירי.