מדגמי הבחירות בגרמניה: תיקו בין המפלגות הגדולות

המפלגה הנוצרית דמוקרטית, ממנה הגיעה מרקל, והמפלגה הסוציאל-דמוקרטית נמצאות בתיקו כשכל אחת עם 25% מהקולות. הירוקים צפויים לקבל כ-14 אחוז מהקולות

זמן צפייה: 03:47

אזרחי גרמניה יצאו היום (שני) לבחור לפרלמנט שיקבעו מי יהיה הקנצלר הבא של הכלכלה הגדולה באירופה, אחרי 16 שנים בהם הייתה אנגלה מרקל בראש הממשלה. לפי המדגמים, המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD) והמפלגה הנוצרית דמוקרטית (CDU) נמצאות בשיוויון עם 25% מהקולות. בשל ההצבעות הרבות בדואר ייתכנו סטיות גדולות מהרגיל במדגמים.

המפלגה השלישית בגודלה, על פי המדגמים, היא כצפוי מפלגת הירוקים, שזוכה ל-15-14 אחוז מכלל הקולות במספר מדגמים. אחריה, מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה (AFD) ומפלגת הליברלים (FDP) עם 11% כל אחת. המפלגה השמאלית (Linke) עוברת במעט את אחוז החסימה עם 5% מהקולות ואילו 8% נוספים למפלגות אחרות. על פי אחד המדגמים ישנו יתרון קל של 2% לסוציאל-דמוקרטים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התקדמות משמעותית בדיוני התקציב: ליברמן דוחף לעזור לעבאס

אום אל פחם: בן 6 נלחם על חייו לאחר שנורה במהלך סוף השבוע

היום שאחרי הקרב: פיגועים מיידיים נמנעו, אך יש עוד התארגנויות

תוצאות אחד המדגמים
תוצאות אחד המדגמים בגרמניה

ככל הנראה, כעת יהיה ניסיון של שני הצדדים, המפלגה המשרנית והמפלגה הסוציאל-דמוקרטית, להקים קואליציה, תהליך שעלול להימשך זמן רב, אפילו עד שלושה חודשים. בגלל שאף אחת מהמפלגות לא קיבלה יותר מ-30% , לראשונה מזה עשרות שנים תהיה קואליציה של 3 מפלגות - תרחיש כמעט בלתי אפשרי בגרמניה לאור ההתניות הרבות של כל אחת מהמפלגות וה"חרמות".

שתי מפלגות משמעותיות בהקשר הזה הן מפלגת הירוקים, השלישית בגודלה וזו שזכתה למירב הקולות בבירה ברלין, שנוטה ללכת עם הסוציאל-דמוקרטים, והמפלגה הליברלית, הרביעית בגודלה כנראה, שקיבלה לפי המדגמים 11% ונוטה ללכת עם השמרנים.

אולף שולץ, ארמין לאשט, בחירות, גרמניה, קנצלר
המועמדים אולף שולץ וארמין לאשט | צילום: רויטרס