עבריין מורשע שנמלט מצרפת נחשף בגמר "מאסטר שף"

אדי אביטן, בעלה של ונסה זוכת תוכנית הבישול, נחשב לאחד המוחות מאחורי "עוקץ המאה" באירופה. אביטן, שחי בישראל, נשפט למאסר ממושך בצרפת, שלא בפניו. ככל הנראה לא הוגשה נגדו בקשת הסגרה

זמן צפייה: 05:41

ונסה וידל אביטן, הזוכה הגדולה בגמר מאסטר שף, מוכרת בזכות הניחוחות הצרפתיים של בישוליה, המבטא המקסים והשגיאות הקלות בעברית. לערב הגמר שנערך בשבת היא הגיעה בליווי משפחתה ובעלה אדי אביטן, שעודד אותה בהתלהבות וחגג איתה את הזכייה. אבל אדי הוא לא רק בן זוגה האנונימי של כוכבת הריאליטי. בצרפת הוא דמות מוכרת מאוד לרשויות האכיפה: הוא נחשב לאחד המוחות מאחורי "עוקץ המאה" שהיה באירופה – הונאת ענק בסך מיליארדי אירו שביצע ארגון פשע ישראלי-צרפתי. בית המשפט הצרפתי הרשיע אותו פעמיים במעורבות בהונאה, ואף שפט אותו - שלא בפניו – לשש שנות מאסר וקנס של מיליון אירו.

בצרפת הוא נחשב לעבריין נמלט ולפי בדיקת חדשות 13, הוא ככל הנראה מופיע במאגר המבוקשים של ארגון השיטור הבין-לאומי "אינטרפול", מה שאומר שתנועותיו מוגבלות והמקום הבטוח ביותר בעבורו כרגע הוא ישראל. עוד התברר לחדשות 13 שככל הנראה צרפת לא הגישה בקשת הסגרה רשמית לישראל בעניינו, מה שהופך אותו לאזרח חופשי בישראל.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

קצפת, דובדבנים ופרס אופיר: אלון אבוטבול מספר על סרטו החדש

"המנוע כבה": טייס שתיעד עצמו בנחיתת חירום בנגב משחזר

בכחול לבן קיימו מגעים עם המשותפת לפני ההמלצה לנשיא המדינה

ונסה וידל בתחרות ה''מאסטר שף''
ונסה וידל בתחרות ה''מאסטר שף'' | צילום: חדשות 13

זו אינה הפעם הראשונה שבה ההונאה עולה לכותרות בישראל כיוון שבפרשה מעורב גם ארנו מימרן, שנחשב בעבר למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. העיתונאי הצרפתי פבריס ארפי, שחשף את הפרשה, סיפר על הקשר בין אביטן ומימרן: "אביטן נחשב לאחד מיוזמי ההונאה, כך טענו כמה עדים, והוא שיתף פעולה באופן ישיר עם מימרן. לפחות שני מיליון אירו עברו בין השניים. הוא התמחה בבניית רשתות של חברות במקלטי מס, בין היתר בהונג קונג, כדי להעלים את הכסף הרחק מגבולות צרפת".

הונאת הענק סיבכה את אביטן גם בעסקיו בישראל. כתב חדשות 13 מתן חודורוב חשף במוסף "אנליסט" כי פרויקט נדל"ן יוקרתי שבו היה מעורב אביטן נקלע לקשיים כלכליים חמורים, לאחר שהבנקים הקפיאו את המימון לפרויקט בדרישה שאביטן לא ישתתף בו. עורך דינו של אביטן, ירון לונדון, מסר בתגובה לפרסום: "אדי הוא איש עסקים לגיטימי בישראל שעוסק בנדל"ן. בצרפת הוא הגיש ערעור על הרשעתו בפרשת "עוקץ המאה" ומאמין כי חפותו תתברר גם שם".

אדי אביטן, בעלה של ונסה וידל
אדי אביטן, בעלה של ונסה וידל | צילום: חדשות 13