עיר האורות הכבויים: תושבי פריז תיעדו את העיר לפני ואחרי הסגר

מהרגע שבו הוטל עוצר מלא על צרפת, התרוקנו מאדם גם אתרי התיירות המפורסמים ביותר במדינה: השאנז אליזה, מגדל אייפל, מוזיאון הלובר וארמונות ורסאי הם רק חלק מהם. הנשיא מקרון: "זו מלחמה"

זמן צפייה: 14:24

משבר הקורונה: השבוע הכריז נשיא צרפת, עמנואל מקרון, על עוצר מלא שיוטל על כל המדינה. כבר בבוקר יום שני, כשנפוצו לכל עבר השמועות על העוצר הצפוי להיאכף בידי כוחות המשטרה והצבא, החלו הצרפתים להצטייד לקראתו. בחדשות 13 ביקשנו מכמה ישראלים שגרים בפריז לתעד את המציאות ברחובות לפני ואחרי הטלת העוצר.

שרון היינריך הדרי, בעלת עסק של סיורים קולינריים בפריז, סיפרה כי העסק שלה ושל שותפתה סגור. הדרי סיפרה כי "לא ברור מה יהיה, אף אחד גם לא כל כך מדבר האחד עם השני. אנשים מאוד ממוקדים בלהביא את חומרי הגלם, להיכנס הביתה ולראות מה ילד יום".

אור יששכר, סטודנט ישראלי שגר בפריז, סיפר כי "החדשות הטובות הן שהשמש עדיין זורחת. החדשות הפחות טובות זה שאין לי ממש מה לעשות עם זה. אני לומד בבית, מתאמן, קורא חדשות ומתעדכן. ד"ר אלינור מרסיאנו, רופאת משפחה שחיה בפריז, סיפרה: "המצב קשה כי אין לנו מסכות להגן על עצמנו. לכל רופאי המשפחה בצרפת, יש חוסר מסכות דרסטי. גם אצל הרופאים בבתי החולים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסרון והצגת קוד: כך מתבצעות בדיקות הקורונה במתחם "היבדק וסע"

אושרו תקנות להגבלת מספר עובדים; עו"סים יוגדרו עובדים חיוניים

נתניהו צידד בהשבתת הכנסת: "לא מבינים עד כמה הקורונה מסוכנת"

תושבי פריז מתעדים את הסגר שהוטל על כל צרפת
תושבי פריז מתעדים את הסגר שהוטל על כל צרפת | צילום: חדשות 13

מאיה שני, אשת הייטק ישראלית שמתגוררת בפריז, סיפרה כי "אני עדיין חדשה פה מכדי לדעת מתי זה רק שמועות ומתי זה מבוסס, אבל כנראה שייכנסו פה לעוצר. שולחים כל מיני תמונות של טנקים בדרך לעיר. כרגע רק מרכולים ובתי מרקחת פתוחים כבר יומיים בערך". ישראל קליין, תושב פריז זה עשר שנים, טוען כי הוא חולה בקורונה: "אני די בטוח שאני חולה במחלה, גם אשתי, אבל יחסית בצורה די קלה. באופן כללי, ההרגשה לא כל כך טובה, אבל השתפרה".

אלואיז גודט, שחקנית צרפתייה ואם לרוז בת החמש, החליטה להעתיק את מקום מגוריה באופן זמני מפריז למזרח צרפת. גודט למדה במיוחד עברית כדי לשחק בסדרת הטלוויזיה "הנספח" שתעלה בהוט. היא סיפרה כי "אנחנו הולכים בחוץ ואני קצת מפחדת. אולי זאת הפעם האחרונה שמותר לנו לצאת מהבית".

מספרי נפגעי הקורונה בצרפת משתנים מדי כמה שעות. מאות כבר מתו, אלפים רבים נדבקו. כל מוקדי התיירות המפורסמים, בהם השאנז אליזה, מגדל אייפל, מוזיאון הלובר וארמונות ורסאי עומדים שוממים. בתי החולים בצרפת - כמו בכל העולם, לא באמת ערוכים למגפה. מיטות האשפוז במחלקות הטיפול הנמרץ במדינה מידלדלות במהירות וכבר מתחילים לסנן מי יאושפז ומי לא. הצרפתים, שמלחמת העולם השנייה חקוקה בזיכרונם ההיסטורי, מדברים במונחים של מלחמת עולם מול אויב בלתי ברור. דווקא בימים האלה חייבים לשמור על חוסן נפשי ועל סולידריות.