משרד הבריאות באיטליה: אותר נשא של זן הקורונה החדש במדינה

באיטליה הודיעו כי אותר אדם הנושא את המוטציה החדשה, לאחר שהגיע לפני מספר ימים מבריטניה בטיסה שנחתה בנמל התעופה ברומא

זמן צפייה: 00:25

משרד הבריאות האיטלקי הודיע הערב (ראשון) כי אותר במדינה אדם הנושא את הזן החדש של נגיף הקורונה שהתגלה בבריטניה. הנדבק ואדם נוסף שבו מבריטניה בימים האחרונים בטיסה שנחתה בנמל התעופה ברומא.

כזכור, מדינות רבות באירופה, וגם ישראל, מנעו ביממה האחרונה כניסה של מטיילים מבריטניה לשטחן. עשרות ישראלים ששבו היום מהמדינה סירבו להתפנות מנתב"ג למלוניות בידוד בירושלים. השבים מאנגליה נדרשו לעבור למלוניות, בעקבות התפרצות המוטציה של נגיף הקורונה במדינה. יש לציין כי רוב הנוסעים הסכימו, אך כ-30 איש סירבו.

עמדה לבדיקת קורונה בנמל התעופה ברומא | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אש בקבינט: חיסונים ללא ריסון מהודק – תוספת של 2,450 מתים

ישראל מתחסנת: הצוותים הרפואיים החלו להתחסן בבתי החולים

"סכנה לציבור": פייסבוק מחקה פרסומים כוזבים על חיסוני הקורונה

נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה
נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום אישר קבינט הקורונה כי ישראלים החוזרים מהמדינות בריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יחוייבו בבידוד במלונית. עוד הוחלט כי לא תאושר כניסה לארץ של זרים משלוש המדינות הללו. זאת, בשלל החשש מההמוטציה החדשה של הנגיף.

ההחלטה נכנסה לתוקף באופן מיידי, כך שמי שנחת מהמדינות הללו - כבר היום נדרש להיכנס לבידוד במלוניות. עוד הוחלט כי משרד הבריאות יפעל לאיתור ישראלים שכבר נכנסו ממדינות אלה בשבועיים האחרים, ולזמנם לבדיקות.

הבהלה סביב הזן החדש החלה אמש, לאחר שראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע כי בשל זן חדש ומדבק יותר של נגיף הקורונה, ההגבלות בלונדון ובדרום-מזרח אנגליה יוחמרו. "הוא עלול להיות יותר מדבק בכ-70% יותר לעומת הזן הישן", אמר במסיבת עיתונאים. המשמעות היא שההקלות שתוכננו לחג המולד יבוטלו עבור אזורים אלה, עם אפשרות מצומצמת למפגש של יום אחד בחלק מהאזורים.

"לאור הראיות החדשות אודות הזן החדש ופוטנציאל הנזק שלו, אני מודיע בלב כבד כי לא נוכל לחגוג את חג המולד כמתוכנן", אמר.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ולצידו יועץ הבריאות הראשי כריס וויטי והיועץ המדעי הראשי פטריק וואלאנס | צילום: רויטרס

יועץ הבריאות הראשי, פרופ' כריס וויטי, אמר שהתפשטות הזן החדש הייתה מהירה מאוד, אך איטית בשאר חלקי המדינה. עם זאת, הדגיש כי הסיכוי לאשפוז או למוות כתוצאה מהידבקות בזן החדש דומה לזה של הזן הישן.

פטריק וואלאנס, היועץ המדעי הראשי של בריטניה, הרגיע במעט את אזרחי המדינה כשהבהיר שהחיסונים ככל הנראה יעילים גם נגד הזן החדש. וואלאנס ציין כי הוא סבור שהזן החדש הגיע גם למדינות נוספות.