"מה שהייתי צריך לעשות": אלוף עולם בשחייה הציל אדם מטביעה

בזמן חופשה באי סרדיניה, אנדראה בנדטו נפל ממזרן הים עליו היה והחל לטבוע. למזלו הגדול, פיליפו מאניני האיטלקי נפש במקום, שמע את זעקות העזרה, קפץ למים והציל את חייו

Gettyimages 525577146 594x594
פיליפו מאניני, לשעבר אלוף העולם במשחה ל-100 מטר חופשי | צילום: Getty Images

פיליפו מאניני האיטלקי, לשעבר אלוף העולם בשחייה, נפש עם זוגתו בחופי האי סרדיניה כששמע צעקות על אדם שטובע. בלי לחשוב פעמיים הוא קפץ אל תוך המים - והציל את חייו. "בסך הכול עשיתי את מה שהייתי צריך לעשות", אמר מאניני.

האירוע התרחש ביום ראשון בחוף קאלה סינזיאס, כאשר אנדראה בנדטו בן ה-45 היה על מזרן ים בצורת חד קרן יחד עם הבעל הטרי, איתו התחתן יומיים לפני. אלא שלפתע הוא נפל למים, שהיו קרים מהרגיל, ובעקבות בעיה רפואית התקשה להזיז את גופו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

האם יוצרי "צל של אמת" פיענחו את תעלומת "רוצח כביש החוף"?

"מלך האריות "2019: האם גרסת הסרט החדשה תשחזר את הצלחת העבר?

"חובה אסלאמית לאמת": ריאיון עם הטרוריסט שהפך לוחם למען ישראל

Cala Sinzias Beach With Rough Sea, Surroundings Of Castiadas, Sardinia, Italy.
חוף קאלה סינזיאס באי סרדיניה | צילום: Getty Images

אחד העדים לאירוע היה סורוש פאקזאד, עיתונאי איראני, שסיפר כי רוח חזקה החלה להעיף את מזרן הים, והבעל ניסה בכול כוחו להחזיק את בנדטו ולהשאיר את ראשו מעל המים כדי שלא יטבע.

חברים של הזוג זיהו את המתרחש והחלו לצעוק למצילים, שמיהרו לצאת עם סירות הצלה. אלא שמאניני בן ה-37, שהיה עם חברתו הדוגמנית ג'ורג'יה פלמאס, היה קרוב יותר – ומהיר יותר.

Italy's Filippo Magnini Reacts After Winning The Men's 200m Freestyle Final At The 49th International Swimming Sette Colli Trophy In Rome
פיליפו מאניני, לשעבר אלוף העולם במשחה ל-100 מטר חופשי | צילום: רויטרס

"המתרחץ היה בבעיה - הוא היה מפוחד, לא הצליח להזיז את הגוף והוא בלע מים", סיפר מאניני, "כשהגעתי אליו הוא אפילו לא היה מסוגל לדבר".

השחיין האולימפי, שזכה פעמיים ברציפות בתואר אלוף עולם ושלוש פעמים אלוף אירופה במשחה ל-100 מטר חופשי, תפס את בנדטו והחזיק את ראשו מעל המים עד שהגיעו כוחות ההצלה. "זה לא היה קל להרים אותו על סירת ההצלה, אז השכבנו אותו על מזרן ים שטוח שהיה שייך למתרחץ אחר", סיפר.