רופא פוריות השתמש בזרע שלו לביצוע הפריות, והפך אב ל-49 ילדים

הולנד: מבדיקות ה-DNA עלה כי מומחה הפוריות שמרפאתו נסגרה לפני כעשור עקב "חוסר רגולציה", נהג לבצע הפריות חוץ גופיות תוך שימוש בזרע של עצמו: "התחלתי לחשוד כשזיהיתי דמיון לרופא"

אילוסטרציה
אילוסטרציה | צילום: יח"צ

הולנד: כשנתיים לאחר מותו של יאן קרבט, רופא פוריות הולנדי, התגלה כי המומחה שביצע עשרות הפריות חוץ גופיות עשה שימוש בזרע שלו עצמו – וכך הפך לאב ל-49 ילדים, לכל הפחות. כך דיווח אתמול (שישי) ארגון המייצג את ההורים והילדים שטופלו במרפאתו.

על פי הודעת הארגון, בדיקות DNA חשפו כי הרופא השתמש באופן שיטתי בזרע שלו במהלך ביצוע טיפולי הפריה במטופלותיו, במקום בזרע של תורמים שנבחרו מראש. לפי דיווחים, טרם מותו הודה קרבט כי הוא האב הביולוגי של כ-60 ילדים, שנוצרו במסגרת הטיפולים בקליניקה שלו, המרפאה נסגרה ב-2009 עקב תלונות על חוסר רגולציה.

הקשר בין היריון ותזונה
היריון (אילוסטרציה) | צילום: אימג' בנק / Getty Images

עורך הדין שייצג את הילדים מטעם הארגון סיפר כי חשדו התעורר כיוון שזיהה שלחלק מהילדים יש עיניים חומות בעוד שלתורם הזרע המיועד היו עיניים כחולות, וכן כאשר נתקל בילד הדומה פיזית לרופא. הילדים התאגדו יחד ופנו לבית המשפט בדרישה לפרסם את פרופיל ה-DNA של קרבט.

בני משפחתו של קרבט סירבו לדרישת הילדים לחשוף את פרופיל ה-DNA של הרופא בטענה שיש לשמור על זכותו לפרטיות, אך בית המשפט קבע כי "יש להציב את זכויות הילדים מעל לאלו של הרופא", ואישר את פרסום הדגימות. "כעת, לאחר שנים של אי ודאות, הילדים יכולים לסגור מעגל ולהתחיל לעכל את העובדה שהם חלק מצאצאיו הרבים של קרבט", אמר עורך דינם של הילדים.