אירופה לא שקטה: המחאות נגד מגבלות הקורונה נמשכות

ברקע העלייה בתחלואה ביבשת, אלפים שוב יצאו להפגין בבריסל נגד הצעדים שקבע הממשל הבלגי למניעת התפשטות הנגיף, בקריאה "יחד למען החופש". בבריטניה הודיעו כי לא תהיה חובת התחסנות

זמן צפייה: 03:53

ברקע התחלואה ששוברת שיאים באירופה, גם היום (ראשון) נמשכות ההפגנות נגד מגבלות הקורונה ברחבי אירופה. בבריסל, בירת בלגיה, כ-35 אלף בני אדם צעדו ברחבי העיר במחאה על הצעדים למניעת התפשטות הנגיף, עליהם הכריז הממשל ביום רביעי האחרון. המוחים קראו "יחד למען החופש", בעיקר כנגד האיסור על כניסתם של לא-מחוסנים למקומות כמו מסעדות וברים.

בלגיה הינה אחת המדינות שספגו את המכה הקשה ביותר בגל התחלואה האחרון ביבשת, שהוביל למדינות רבות להדק את המגבלות, על אף ההיענות הגבוה לחיסונים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תו ירוק, מסכות וניידות חיסונים ליד האולמות: כך יתקיימו מופעי חנוכה

"הוא גיבור ששינה את העולם": בחדרו של איציק סעידיאן

"הייתה כמות יריות גדולה מאוד": השיחה למוקד מד"א מזירת הפיגוע בי-ם

מאחורי ההפגנות עומדת קואליציה רחבה של מפלגות חירות אבל לא רק הן - גורמים ימנים קיצוניים, גורמי שמאל מתנגדי חיסונים וצרכני "פייק-ניוז" ש שמנצלים את גל המחאות ביבשת. שיעורי ההתחסנות הנמוכים ביבשת יחד עם גל הימין הקיצוני ששוטף את אירופה יוצרים מעגל שמזין את עצמו ומוביל למצב הנוכחי באירופה.

Demonstrators Run Away From Water Cannons During A Protest, In Brussels
פיזור ההפגנה בבריסל | צילום: רויטרס

במקביל לכך, בבריטניה פתחו את האפשרות להתחסן במנת הדחף לבני 40 ומעלה. עם זאת בממלכה הודיעו כי לא תהיה חובת התחסנות ושר הבריאות, סג'יד ג'וויד, אמר: "אנחנו בני מזל במדינה הזו, על אף שיש כאלו המהססים להתחסן, הכמויות נמוכות בהרבה ממדינות אחרות באירופה. זו צריכה להיות בחירה חיובית".

Britain's Pm Boris Johnson Visits Woodgrange Gp Surgery Vaccination Centre In London
מבצע החיסונים בבריטניה | צילום: רויטרס

הגל החמישי מכה גם בצרפת ומקרי ההדבקה עולים בקצב שמדאיג את הרשויות. לפי דיווחי הממשל, כמות המקרים כמעט הכפילה את עצמה בשבוע החולף עם מעל ל-17 אלף מקרים חדשים של קורונה אתמול. "הגל החמישי מתפשט במהירות האור" אמר דובר הממשל הצרפתי, גבריאל אטל.

כזכור, אתמול פרצה המחאה ברחבי אירופה, נגד הסגר והגבלות חדשות שהוכרזו על ידי הממשלות. אזרחים נצפו משליכים זיקוקים לעבר המשטרה, ומציתים אופניים בעיר האג שבהולנד - זאת לילה אחרי שההפגנות בעיר רוטרדם הפכו אלימות - והמשטרה פתחה באש לעבר מפגינים. בתוך כך, אלפי מפגינים יצאו לרחובות גם באוסטריה, קרואטיה ואיטליה - במחאה על ההגבלות החדשות שנכנסו.