האיחוד האירופי מגנה את ירי הרקטות: "צריך להיפסק מיידית"

הגוף הבינ"ל מסר כי צריך לפעול להורדת המתיחות בין ישראל לפלסטינים כדי להגן על חיי האזרחים: "רק פתרון פוליטי ישים קץ לאלימות". זאת לאחר שבסופ"ש נורו מטחי רקטות לעבר יישובי הדרום

זמן צפייה: 01:04

האיחוד האירופי גינה הבוקר (שני) את ירי הרקטות במהלך סוף השבוע האחרון מרצועת עזה לעבר ישראל. "ירי הרקטות נגד אוכלוסייה אזרחית בלתי מתקבל על הדעת וצריך להיפסק מיידית וללא תנאים", נמסר.

"העדיפות צריכה להינתן להפחתת המתיחות כדי להגן על חיי אזרחים", אמרו באיחוד. "לישראלים ולפלסטינים הזכות לחיות בשלם, ביטחון וכבוד. רק פתרון פוליטי ישים קץ לאלימות".

הבית שנפגע מרקטה בשדרות | צילום: חדשות 13

אתמול התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לישיבה בת חמש שעות, שבה דנו ראשי מערכת הביטחון במצב המתוח בעקבות המטחים ששוגרו לעבר עוטף עזה בסוף השבוע האחרון.

בתוך כך, מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר התייחס אף הוא למתיחות, ברקע המשבר הפוליטי בישראל. "אין מו"מ בינינו לבין ישראל. אין להם ממשלה פעילה, אין להם קבינט שידון בסוגיות גדולות כמו האיום האיראני. הם לא יכולים לקבל החלטות מכריעות וגורליות בשלב הזה".

עוד הזהיר סינוואר: "אנחנו עומדים מוכנים מול האויב ולא נירתע. החיילים שלנו, הצבא שלנו והגדודים שלנו מוכנים להגן ולהגיב".

ראש הממשלה נתניהו והנציגה העליונה של האיחוד האירופי למדיניות חוץ וביטחון, פדריקה מוגריני
ראש הממשלה נתניהו והנציגה העליונה של האיחוד האירופי למדיניות חוץ וביטחון, פדריקה מוגריני | צילום: קובי גדעון / לע''מ

כאמור, בסוף השבוע תקף צה"ל מטרות טרור של חמאס בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה. זאת, בתגובה למטח הרקטות שנורה לעבר יישובי העוטף. במהלך התקיפה, אזעקת צבע אדום נשמעה בעיר שדרות וביישוב איבים. דובר צה"ל מסר כי נורה ירי שאינו רקטי משטח הרצועה לעבר ישראל. משרד הבריאות בעזה הודיע כי צעיר בן 27 נהרג ושניים נוספים נפצעו באחת התקיפות.

דובר צה"ל פירט כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו מגוון רחב של יעדי טרור, בהם מתחם צבאי של הכוח הימי של הארגון, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקע של חמאס.

Rocketbarzel
כיפת ברזל מיירטת רקטה מרצועת עזה בשמי הדרום