חיילים אוקראינים בגבול עם הבדלנים הרוסים: "אנחנו מוכנים"

חיילים בכוחות המזוינים של אוקראינה, שערכו בשבוע שעבר תרגיל צבאי נרחב לקראת פלישה רוסית אפשרית כבר בתחילת 2022, אמרו כי הם "לא מפחדים וערוכים לכל סוג של הסלמה בין שתי המדינות"

טנקים של חיל השיריון האוקראיני
טנקים של חיל השיריון האוקראיני | צילום: רויטרס

חיילים בכוחות המזוינים של אוקראינה, שערכו בשבוע שעבר תרגיל צבאי נרחב לקראת פלישה רוסית אפשרית כבר בתחילת 2022, מסרו אתמול (שבת) כי הם מוכנים להדוף כל סוג של מתקפה: "אם תהיה מתקפה - לנו האמצעים להגן על עצמנו. אנחנו ערוכים. אני משתפרים מיום ליום ובוחנים אפשרויות שונות. אנחנו לא מפחדים".

כזכור, המודיעין הצבאי של אוקראינה מסר כי רוסיה שלחה יותר מ-92 אלף חיילים רוסים סמוך לגבולותיה, זאת כחלק מההיערכות לפלישה צבאית לקראת סוף חודש ינואר או תחילת פברואר. בתגובה לכך, ראש שירותי המודיעין הרוסי מסר כי ההערכות הן חלק מ"פרופגנדה נבזית של ארה"ב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קבינט הקורונה אישר: נתב"ג ייסגר לכניסת זרים, מחוסנים יחוייבו בבידוד

תיעוד: המטופל נפטר – בני משפחתו הכו את אנשי הצוות הרפואי

למי שייך ה"סטיק"? בצה"ל דורשים בחזרה את מוט ההיגוי שהוצע למכירה פומבית

תרגיל צבאי בגבול אוקראינה
תרגיל צבאי בגבול אוקראינה | צילום: רויטרס

אוקראינה, שחפצה להצטרף לברית הצאית של נאט"ו, מאשימה את הקרמלין בגין תמיכה בבדלנים הרוסים בסכסוך החמוש, מאז סיפחה רוסיה בניגוד לחוק הבינלאומי את חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014.

במקביל, רוסיה טוענת כי אוקראינה רוצה לכבוש מחדש את החלקים הנרחבים שנשלטים באלימות על ידי הבדלנים הרוסים. בתגובה, טען נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, כי לאוקראינה אין תוכניות לכבוש את האזורים וכי הרטוריקה הרוסית נועדה לפגוע במאמציה של אוקראינה לחבור לברית הצבאית עם נאט"ו.

חיילים אוקראינים בעיר קרמטורסק שבמזרח אוקראינה
חיילים אוקראינים בעיר קרמטורסק שבמזרח אוקראינה | צילום: רויטרס

כזוכר, בתחילת השנה קיבלה אוקראינה מארצות הברית משלוח נשק שכלל בין היתר טילים מתקדמים נגד טנקים מסוג ג'אוולין, מרגמות ומל"טי תקיפה טורקיים. "זה רעיון רע לפחד כאשר מישהו בא לביתך ואתה בזמן הזה מתחבא במרתף. זה לא יעבוד", אמר החייל האוקראיני ולאד, "מישהו צריך לקום ולהלחם".