אשת דיפלומט אמריקני דרסה נער בריטי – וגרמה למתח בין המדינות

אן סאקולס שיתפה בתחילה פעולה עם חקירת מותו של הארי דאן בן ה-19, אך בהמשך טענה לחסינות דיפלומטית ונמלטה מהמדינה. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון כבר הבטיח להתערב במקרה הצורך

זמן צפייה: 02:32

משבר דיפלומטי הולך ומעמיק בימים אלו בין בריטניה לארצות הברית, לאחר שאשת דיפלומט אמריקני דרסה למוות את הארי דאן בן ה-19 בחודש אוגוסט. בתחילה, אן סאקולס, אם לשלושה בת 43 שיתפה פעולה עם המשטרה הבריטית, אך בהמשך טענה לחסינות דיפלומטית – ונמלטה חזרה לארצות הברית.

משטרת בריטניה ביקשה את הסרת החסינות של החשודה כדי שאפשר יהיה להמשיך בחקירתה, אך הבקשה נדחתה. בבריטניה דווח כי גורמים בשגרירות האמריקנית בלונדון הם שהמליצו לסאקולס ולמשפחתה לעזוב את בריטניה במהרה. בינתיים הפרשה כבר הפכה לאירוע דיפלומטי והיום (שני) הבטיח ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, להתערב באופן אישי אם יהיה לכך צורך.

עוד בחדשות 13:

"לה ביג מק": הצרפתים מתאהבים מחדש ברשת המזון המהיר מקדונלדס

בשל מדיניות פוטין: ירידה של 43% בצריכת האלכוהול ברוסיה

יוסגר לישראל "נוכל הטינדר" הישראלי, החשוד בעוקץ נשים באירופה

הארי דאן, הנער שנדרס למוות על ידי אשת דיפלומט אמריקני
הארי דאן, הנער שנדרס למוות על ידי אשת דיפלומט אמריקני | צילום: חדשות 13

כלי תקשורת בבריטניה מנסים להבין מדוע הרשויות בארצות הברית מגנות עליה כשבצד השני של האוקיינוס, נותרו הורים מותשים של נער שהלך מוקדם מדי והם לא מתכוונים לוותר עד שתיתן על זה את הדין. "אנחנו רוצים שתחזור, שתבוא לפגוש אותנו, שתבוא להתמודד עם מה שהיא עשתה ותראה עם מה היא השאירה אותנו", אמרה האם בריאיון לטלוויזיה המקומית. "או יותר נכון בלעדי מה היא השאירה אותנו".