אמה של הבריטית מפרשת המין בקפריסין: "התמיכה שקיבלנו מדהימה"

אם הצעירה שנאשמת בתלונת שווא, העניקה הצהרה מיוחדת לחדשות 13: "נקלענו למאבק בלתי צפוי מאז האירוע". עורך דינה של הנערה סבור כי היא נאנסה: "שום דבר בתחנת המשטרה לא הוקלט"

זמן צפייה: 07:22

פרשת המין בקפריסין: הצעירה הבריטית, שהאשימה את קבוצת הנערים באונס קבוצתי ועכשיו נאשמת בפגיעה ברגשות הציבור ובשיבוש הליכי משפט, ממתינה בקפריסין למשפטה ואסור לה לעזוב את המדינה. אמה של הצעירה, ביקשה להעביר מסר לציבור הישראלי.

האם אמרה לחדשות 13 כי "נקלענו למאבק מאוד בלתי צפוי מאז שהאירוע התרחש. נראה שכל חיינו הונחו בצד בשעה שכולם ממשיכים להסתובב סביבנו. בתנו אובחנה כמתמודדת עם הפרעת דחק פוסט-טראומטית על ידי פסיכולוג מומחה מבריטניה והיא נוטלת תרופות".

משפט הצעירה הבריטית בקפריסין נדחה; פרקליטה: "הטראומה הוחמרה"

פרשת המין בקפריסין: הצעירה הבריטית שוחררה בערבות – עד למשפטה

הישראלים שתרמו להגנת הצעירה הבריטית: "הראנו שלא כולנו זהים"

אמה של הצעירה הבריטית
אמה של הצעירה הבריטית | צילום: חדשות 13

האם התייחסה לכסף שקיבלה בתה מישראלים במימון ההמונים שהושק ברשת למימון הוצאות המשפט שלה: "התמיכה שאנחנו מקבלים היא פשוט מדהימה. כולנו אסירי תודה לאלה שתרמו וממשיכים לתרום כסף לייצוגה המשפטי של בתנו. תודה לכם".

האיש הקרוב ביותר אל האם בימים אלה הוא עורך דין צעיר בשם מייקל פולק שנחשב כוכב עולה בשני הממלכה. הוא ייסד את ארגון "צדק מעבר לגבול" והוא מסייע משפטית לצעירים בריטים שעומדים למשפט במדינות זרות.

עו''ד מייקל פולק, ראש צוות ההגנה של הצעירה הבריטית
עו''ד מייקל פולק, ראש צוות ההגנה של הצעירה הבריטית | צילום: חדשות 13

פולק אמר לחדשות 13 כי הוא סבור שהצעירה אכן נאנסה וכי הוא מקווה שיעשה משפט צדק. פולק שעד עכשיו נזהר לתקוף את משטרת איה נאפה, החליט לשנות אסטרטגיה. לטענתו, מחדלי חקירת האירוע זועקים לשמים. "שום דבר בתחנת המשטרה לא הוקלט" טען פולק. "אין הקלטות שמע, אין תיעוד טלוויזיוני. זה יוצר את האווירה המושלמת להפעלת לחץ לשינוי עדות"

הצעירה סיפרה שקיבלה יחס חם ורגיש ממשטרת איה נאפה עד לנקודה בה התבקשה לחזור באחד הימים לתחנה בשעת ערב מאוחרת ולא שגרתית. השוטרת הקבועה שהוצמדה אליה לא עבדה באותה משמרת. פולק טען כי המשטרה בחרה בלילה המסוים הזה כדי להביא אותה לתחנת המשטרה ולהחתים אותה על תצהיר.

Capture
הצעירה הבריטית מובאת לדיון בהארכת מעצרה | צילום: החדשות 13

בתצהיר כתבה הצעירה: "שיקרתי בנוגע לאונס הקבוצתי. זה לא היה אונס, עשיתי את זה כי כעסתי על הנערים, הם היו מגעילים וצילמו אותי. לא הסכמתי שיצלמו, פחדתי שהצילומים יופצו. בגלל זה שיקרתי בנוגע לאונס".

בהתכתבויות הסנאפצ'אט עם חברתה בערב שבו נלקחה לתחנת המשטרה ובו הפכה מקורבן לחשודה כתבה הצעירה: "הם אמרו לי שאין לי זכות להתייעץ עם עורך דין. הם לוחצים עליי לחתום על הצהרות כוזבות. הם אומרים לי שהחברים של הנערים אמרו להם להחתים אותי".

בחקירתו במשטרה, הנער א.ד סיפר על הלילה שבו התקיימו יחסי המין עם הצעירה: "עמדתי מחוץ למלון ופגשתי את שלושה ישראלים. שאלו אותם אם הם רוצים ללכת למועדון והם ענו שהם רוצים להישאר ולקיים יחסי מין עם פ' וכולם צחקו". לטענת פולק, מילותיו האגרסיביות של א.ד. מעידים על תכנון של המקרה מבעוד מועד.