גרמניה: זוג תבע את שכניו בגלל פעמוני הצוואר של הבקר - והפסיד

בית משפט בעיירה שלווה וקטנה בבוואריה דן במאבק משפטי בין שכנים שהתלוננו על הרעש שגורמות הפרות מהחווה הסמוכה, וקבע כי מדובר באמצעי זיהוי הכרחי. "חלק מאורח החיים שלנו"

פרה עם פעמון בגרמניה
פרה עם פעמון בגרמניה | צילום: getty images

בני זוג מעיירה גרמנית קטנה ושלווה, תבעו את שכניהם, בעלי חווה, בטענה שהפרות שהם מגדלים מעירות אותם בלילות ודרשו לאסור עליהם להלביש על הפרות פעמוני צוואר. בתביעתם ציינו גם כי הם סובלים מריח חריף שעולה מהרפת, ומהחרקים הרבים שנמצאים במקום.

עורך דינם של הזוג השמיע בבית המשפט הקלטה של צלצולי הפעמונים של הפרות, שצלילם מגיע עד כדי 70 דציבלים. לטענתם, הרעש נשמע באופן חזק לא פחות גם דרך חלון חדר השינה שלהם. אולם, בית המשפט קבע כי הראיה אינה משכנעת במיוחד וכי הפרות יוכלו להמשיך להסתובב - ולצלצל בחופשיות.

פרות בחווה, ארכיון
פרות בחווה, ארכיון | צילום: רויטרס

בעלת החווה, רג'ינה קילר, אמרה כי מדובר במסורת המקומית, לדבריה "אם זה ייפסק, יהיה זה סופה של בוואריה". אילס אייגנר, חברת הבונדסראט הגרמני, ואחת הפוליטיקאיות הבוואריות הבכירות, תמכה בגישתה של קילר ואמרה: "הפרה, ביחד עם הפעמון שעל צווארה, היא חלק מאורח החיים הכפרי שלנו".

קילר והצוות המשפטי שלה הסבירו כי תליית פעמונים על צוואר הפרות מאפשרת לחוואי לזהות מקרים של בריחת בקר אל מחוץ לחווה. גם בלילה, טענו, ניתן לשמוע באמצעות הפעמון אם הפרות התרחקו. ראש מועצת העיירה אמר שמרעה הוא פעילות שכיחה באזור והיא מהווה נדבך חשוב בחקלאות המקומית.