סין משדרת סימני התאוששות; מניין הנדבקים מהנגיף בבריטניה עולה

אדם שישי בממלכה מת מהווירוס • באיטליה מחריפים את הסגר ומקצים 10 מיליארד אירו למאבק בהתפשטות • אתרים בוותיקן נסגרו לתיירים • בכיר בצבא פולין אובחן כנשא לאחר ששב מגרמניה

זמן צפייה: 07:04

הקורונה - משבר עולמי: הרשויות בסין הודיעו היום (שלישי) על סגירת כל בתי החולים היעודיים שהוקמו במיוחד לנדבקים בנגיף בעיר ווהאן, שבה התפרץ הווירוס.יש ירידה דרסטית בנדבקים ליממה ונשיא המדינה הגיע לראשונה לווהאן וניסה להפגין ביטחון ולהגיד לאנשים שאפשר לחזור לשגרה לאט לאט.

במקביל, באיטליה מתקשים להתמודד עם התפשטות הקורונה, ולאחר ההודעה על החמרת הנהלים אמש, הרשויות במדינה יקצו כ-10 מיליארד אירו למאבק במחלה. כמו כן הרשויות ביקשו מהתושבים להישאר בבתיהם ולצאת רק במידה של מקרה חירום, והודיעו כי ישעו את תשלומי המשכנתא לאזרחיה.

הקורונה מכה בצפון איטליה
הקורונה מכה בצפון איטליה | צילום: רויטרס

בבריטניה מספר המקרים המאומתים עלה ל-373, ונרשם מקרה מוות שישי בממלכה. חברת התעופה "בריטיש איירווייז" הודיעה כי בטילה את כל טיסותיה לאיטליה. מעבר לכך, שני המחזורים הבאים בליגות הכדורגל הספרדיות יתקיימו ללא קהל. ספרד מעדכנת כי מניין הנדבקים עומד על 1622 בני אדם ו-35 אנשים מתו. אתרים בוותיקן נסגרו לתיירים.

בכיר בצבא פולין אובחן כנשא של הנגיף אחרי ששב מגרמניה. בהולנד מספר הנדבקים עלה ל-382, עליה של 61 מקרים. אוניברסיטת הרווארד קראה לתלמידיה שלא לשוב לקמפוס אחרי חופשת האביב ועוברת לשיטה של שיעורים וירטואליים. גם יוון הודיעה על סגירת בתי ספר ואוניברסיטאות למשך שבועיים. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי "כל דבר שאינו הכרחיו צריך להיות מבוטל".

בתוך כך, רשת אל ג'זירה דיווחה על מקרה מוות ראשון מסיבוך המחלה בלבנון, לאחר שהחולה נדבק במצרים ושב לארצו בשבוע שעבר. שליח מטעם האו"ם לאיראן המליץ שאיראן תשחרר את כל האסירים שלה לאור ההתפרצות.