שוודיה נמנעה מבידוד, מספר החולים זינק - והיא נסוגה

לאחר שנקטה בגישה ייחודית מול התפרצות הנגיף והמליצה לתושבים "לצאת החוצה ולנשום אוויר", הממשלה צפויה להטיל הסגר על הבירה סטוקהולם לקראת חג הפסחא, מחשש להתפשטות

זמן צפייה: 02:59

מגפת הקורונה: לאחר שנקטה בגישה ייחודית מול התפרצות הנגיף, לפיה הומלץ לתושבים "לצאת החוצה ולנשום אוויר", בתי הספר נשארו פתוחים, המסעדות היו מלאות והפאבים עמוסים, כעת שוודיה שוקלת להטיל הסגר על סטוקהולם, ולנתק אותה משאר המדינה, בעקבות זינוק של 60% במניין המתים, כשהבירה ספגה את המכה הקשה ביותר. עד כה אובחנו במדינה 2,840 מקרים של נדבקים בקורונה ו-77 מהם מתו מסיבוכי המחלה.

שוודיה ניסתה להימנע מנקיטת צעדי בידוד הדומים לאלו שנקלחים בשאר מדינות באירופה, אך יש חשש גדול שבזמן חג הפסחא המתקרב תהיה התפשטות גדולה יותר של הווירוס. עם זאת, עדיין לפני כמה ימים ביקשו מאנשים לצאת ולנשום אוויר, כי גורמים בממשלה אמרו להם שזה לא בריא להישאר בבית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

82 אלף נדבקו: ארה"ב הפכה למדינה עם מקרי הקורונה הרבים בעולם

יממה תחת ההגבלות החדשות: הרחובות ריקים – והישראלים בבית

"קשה לראות את זה": כך נראית חברת "אל על" שנמצאת על סף סגירה

קורונה בשוודיה
קורונה בשוודיה | צילום: רויטרס

כאמור, שרי הממשלה מנסים לשרטט תוכנית לבידוד סטוקהולם, למרות שבכיר במשרד הראיות השוודי טוען כי ההחלטה הסופית עוד לא התקבלה. מוקדם יותר השבוע התקשורת במדינה מתחה ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה, לאור חוסר הנכונות שלה לנקוט בצעדים חריפים יותר נגד המגפה המתפרצת.

אמש הפכה ארצות הברית למדינה עם מספר מקרי הקורונה המאומתים הגבוה ביותר בעולם, עם 85,594 נדבקים עד כה, ומניין המתים עומד על 1,300 בני אדם. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לדברים ואמר: "אנחנו חייבים לחזור, זאת ארצות הברית של אמריקה. הם לא רוצים לשבת ולחכות, אני חושב שזה יקרה די מהר".

קורונה בניו יורק
קורונה בניו יורק | צילום: רויטרס

בתוך כך, בספרד ממשיכה לספור את המתים מסיבוכי המחלה, בעקבות התפשטות הווירוס הקטלני שכבר פגע בעשרות אלפי בני אדם. מניין המתים במדינה מאז התפרצות הקורונה עלה ל-4,365 ומספר החולים עומד על לפי שעה על 57,786.

כמו כן, ממשלת יפן, שרק לאחרונה חזתה פיחות במספר הנדבקים היומי, חוששת כעת מהתפשטות מחודשת של הנגיף. ראש הממשלה, שינזו אבה, מינה ועדת עבודה ממשלתית - שתאפשר לו להכריז מצב חירום לאומי. "מספר המקרים החדשים המקומיים עולה, בייחוד באזורים עירוניים. ישנה עלייה במספר החולים שבהם מקור ההדבקה אינו ברור", אמר לתקשורת המקומית.