מניין המתים בספרד עבר את ה-5,000; 832 מתו ביממה האחרונה

בספרד נרשם שיא יומי במספר מקרי המוות מאז התפרצות המגפה • מספר הנדבקים העולמי עבר את ה-600 אלף • באיראן מספר החולים עלה לכ-35 אלף בני אדם • בארה"ב אובחנו למעלה מ-100 אלף חולים

זמן צפייה: 06:04

מגפת הקורונה: מספר המתים בספרד עבר הלילה (שבת) את ה-5,000 בני אדם ועומד על 5,690 - מתוכם 832 ביממה האחרונה בלבד. מדובר בשיא יומי במספר המתים בספרד מאז התפרצות המגפה. כמו כן, 72,200 חולים אובחנו סך הכל. ספרד היא כעת המדינה עם מספר המתים הגבוה ביותר מלבד איטליה - והרביעית במספר הנדבקים. מספר הנדבקים העולמי עבר הלילה את ה-600 אלף בני אדם שאובחנו, כאשר ההנחה היא שיש הרבה יותר.

בגרמניה מספר החולים עלה לכ-53 אלף, 2,000 מהם ביממה האחרונה, וסך הכל מתו מהמחלה במדינה 395 בני אדם.

בארצות הברית עבר מניין הנדבקים הלילה את ה-100 אלף וממשיך לעלות מדי שעה: 20 אלף נדבקו ביממה האחרונה בלבד. בכך, ארה"ב היא המדינה עם מספר החולים הגבוה ביותר בעולם.

לכתבות נוספות בנושא >>

בשל מחסור בציוד מיגון – צמצום משמעותי במספר בדיקות הקורונה

מספר החולים בקורונה בישראל עלה ל-3,460 – בהם 50 במצב קשה

"לא מזהים את המקום": כך נראית ניו יורק – שהפכה לעיר רפאים

קורונה בשוודיה
קורונה בשוודיה | צילום: רויטרס

אומנם ניו יורק תופסת את המקום הראשון והמפוקפק במספר המתים במדינה, אך ניו ג'רזי ניצבת מייד אחריה וגם שיקגו, דטרויט, לואיזיאנה ואפילו פלורידה מתחילות לחוש בנטל המספרים שהולכים ועולים.

כשהוא מוקף בחברי קונגרס רפובליקניים, שמתגודדים סביבו בלי לשמור על המרחק המומלץ, חתם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על חבילת התמריצים הכלכליים הגדולה בהיסטוריה בגובה שני טריליוני דולרים. טראמפ הוסיף כי ממשלו פועל לייצור 100 אלף מכונות הנשמה במאת הימים הבאים.

אנשים ממתינים בתור להיבדק למחלת נגיף הקורונה מחוץ למרכז בית חולים אלמהורסט בניו יורק, ארה''ב
אנשים ממתינים בתור להיבדק למחלת נגיף הקורונה מחוץ למרכז בית חולים אלמהורסט בניו יורק, ארה''ב | צילום: רויטרס

מעבר לסיוע הכלכלי שמיועד לענקיות התעופה דוגמת "בואינג", אך גם עבור עסקים בינוניים וקטנים, בארה"ב ביצעו פיתרונות יצירתיים נוספים. אחד מהם הוא בניית בתי חולים מאולתרים כמו זה שנבנה במרכז הקונגרסים "ג'אביץ" שחנך מושל ניו יורק, בו יש אלף מיטות לחולי קורונה

בית חולים נוסף הוא זה "ספינת בית החולים" שעוגנת לחופי ניו יורק. הספינה לא נועדה לשרת חולי קורונה אלא דווקא חולים אחרים שבשגרה, כדי להקל ולו במעט על בתי החולים שעל היבשה.

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, חנך את בית החולים הזמני ואמר: "אנחנו נצא החוצה היום ונביס את נגיף קורונה". הנשיא טראמפ, שלא מזמן ציין את מועד חג הפסחא המתקרב כ"סופה של הקורונה", כבר לא מדבר על החג כתאריך יעד ממשי, אלא יותר כשאיפה. השאלה הגדולה היא האם כבר בראשית השבוע הקרוב יורה טראמפ על הקלות כלשהן כפי שהתכוון לעשות.

בר שנסגר עקב התפשטות נגיף הקורונה, פלורידה, ארה''ב
בר שנסגר עקב התפשטות נגיף הקורונה, פלורידה, ארה''ב | צילום: רויטרס

ברקע הזינוק במספר המתים בבריטניה, שעבר את האלף, ממשיך משרד הבריאות במדינה לטעון כי אין צורך להגביר את הבדיקות. ביממה האחרונה מתו בבריטניה כתוצאה מנגיף הקורונה 260 בני אדם, זינוק של 34% לעומת אתמול. סגנית ראש מערך הבריאות הבריטי אמרה בריאיון כי מערכת הבריאות הבריטית חזקה ויציבה וכי "הנחיות ארגון הבריאות העולמי להגברת הבדיקות רלוונטיות עבור מדינות שלהן מערכת בריאות רעועה".

שוויץ עדכנה אף היא את נתוני הנדבקים, והרשויות פרסמו היום כי מניין הנבדקים עלה ל-13 אלף, ו-235 חולים מתו מהמחלה – זינוק של כ-40 מתים מאז אתמול. מאוחר יותר הערב צפוי הממשל במדינה למסור הצהרה בנוגע להתפשטות הנגיף.

יפנים עוטים מסכות מפני קורונה מול סמל האולימפיאדה בטוקיו
יפנים עוטים מסכות מפני קורונה מול סמל האולימפיאדה בטוקיו | צילום: רויטרס

ביפן, שהצליחה באופן יחסי לבלום את התפרצות המגפה עם פחות מ-2,000 חולים, אובחנו ביממה האחרונה 60 חולים חדשים. ראש הממשלה שינזו אבה ביקש מהתושבים להימנע ממפגשים לא הכרחיים ואמר שההידבקות עלולה להסלים אם אנשים ירדמו על המשמר ולא ינקטו אמצעים הכרחיים. כמו כן, הוא ציין שממשלתו תתן "סיוע כלכלי חסר תקדים" לעסקים ומשקי בית שנפגעו מנגיף הקורונה.

בהולנד דיווחו הרשויות על 93 מתים ביממה האחרונה, ומניין המתים הכולל במדינה עומד על 639. סך הכל, כ-9,700 מקרים התגלו עד כה במדינה, יותר מאלף מהם – ביממה האחרונה. "אם מגמת העלייה תימשך, יתכן כי בימים הקרובים נודיע על הגבלות לציבור – בראשן הקפדה על ריחוק חברתי", נמסר ממשרד הבריאות במדינה.

משרד הבריאות באיראן עדכן כי מספר החולים עלה ל-35,408 בני אדם, עלייה של כ-3,000 בני אדם ביממה אחת, ומניין המתים מהנגיף מאז התפרצותו הגיעה ל-2,517, כאשר 139 מתוכם ביממה האחרונה בלבד.