ערב מבצע החיסונים באירופה: המוטציה הבריטית מתפשטת ביבשת

מקרים חדשים התגלו בצרפת, וגם בספרד – כולם במדריד: "אין צורך בפאניקה". מחר יחלו 27 מדינות האיחוד האירופי לחסן את אזרחיהן, כאשר עד כה חוסנו יותר מ-3 מיליון ברחבי העולם

זמן צפייה: 00:34

המוטציה הבריטית של הקורונה מוסיפה להתפשט באירופה: במהלך הימים האחרונים התגלו מקרים בצרפת, דנמרק, איטליה, והולנד, והיום (שבת) מסרו רשויות הבריאות כי במדריד התגלו עוד ארבעה מקרים, שכולם שוייכו לאדם ששב מבריטניה.

"אף אחד מהנדבקים לא חווה תסמינים חמורים", אמר אנטוניו זאפטרו, בכיר במשרד הבריאות הספרדי, "אין צורך בפאניקה". עוד הוסיף, כי שלושה שנמצאו חיוביים לקורונה חשודים כי נדבקו במוטציה הבריטית, וכי תשובות בנושא ינתנו באמצע השבוע הבא.

חיסוני קורונה
מבצע החיסונים באירופה יחל מחר. חיסוני קורונה | צילום: צילום מסך

גם בצרפת התגלה מקרה אחד היום, אדם שחזר מבריטניה לפני שבוע. ממשרד הבריאות הצרפתי נמסר כי האיש לא סובל מסימפטומים, וכי הוא נמצא בבידוד בביתו. צרפת סגרה השבוע את הגבול בינה לבין בריטניה, מה שעיכב אלפי משאיות שאמורות היו להיכנס לממלכה עם סחורות. לבסוף נחתם הסכם בין המדינות לפיו כניסת סחורות תתאפשר בתנאי שהנהג יעבור בדיקת קורונה שלילית.

התפשטות המוטציה הבריטית מתרחשת במקביל להכנות ביבשת לקראת תחילתו של מבצע החיסונים ב-27 מדינות האיחוד האירופי כבר החל ממחר. אחרי שהרגולטור האירופי אישר בשבוע האחרון את החיסון של פייזר, בימים האחרונים החלו להגיע מנות החיסון למדינות השונות.

עד כה חוסנו בעולם מעט יותר מ-3 מיליון איש, כאשר מי שמובילה מבחינת מספר החיסונים לנפש היא בחריין עם כמעט 3 לכל 100 בני אדם, אחריה ישראל עם כמעט 2.5 לכל 100 בני אדם, ואחריהן ארה"ב, בריטניה, קנדה, רוסיה וסין.