תעלומת הקורונה: הכפר האיטלקי שלא אובחן בו ולו חולה אחד

כ-13,155 איטלקים מתו לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה, ו-110,574 נוספים אובחנו כחולים. בכפר פררה ארבוניונה שנמצא בצפון המדינה אף תושב לא חלה. כעת שואלים כולם - איך זה קרה?

זמן צפייה: 02:17

מגפת הקורונה: כשמגפת הקורונה מכה ללא רחמים ברחבי איטליה ובייחוד במחוז לומברדיה שבצפון המדינה, כפר איטלקי אחד שהיה אלמוני כמעט לגמרי עד לפני כמה ימים מושך כעת תשומת לב בין-לאומית. אף אחד מ-1,100 תושביו לא חלה בנגיף עד כה. "אני חושבת שיש לנו נוגדנים", אמרה תושבת המקום, "אנחנו צועדים, יוצאים החוצה -  אין לי הסבר אחר".

בכפר, פררה ארבוניונה, הגיל הממוצע של התושבים הוא כ-60 והוא שוכן כ-50 קילומטרים ממילאנו בירת לומברדיה, מוקד התפרצות שבו המחלה כבר קטלה את חייהם של יותר מ-7,000 בני אדם ויותר מ-40 אלף תושבים שם נמצאו חיוביים לנגיף.

לכתבות נוספות בנושא >>

נתניהו הציג לשרים בישיבת הממשלה סרטון מזויף על איראן

מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-6,092; מספר המתים עלה ל-26

ממגבת מטבח ועד הלבשה תחתונה: כך מאלתרים מסכות בארץ ובעולם

הכפר פררה ארבוניונה באיטליה - ללא חולי קורונה
הכפר פררה ארבוניונה באיטליה - ללא חולי קורונה | צילום: חדשות 13

מדענים הסתקרנו מהתופעה, בהם אנשי המכון הנוירולוגי "מונדינו די פאביה" שביקשו לבדוק אם תושבי הכפר נושאים נוגדנים מיוחדים בדמם שעשויים להגן עליהם מפני המגפה. ג'יובאני פאסינה, ראש הכפר פררה ארבוניונה, הסביר כי "המחקר הזה יכול לאפשר לנו לדעת כמה אנשים חיוביים לנגיף אבל בלי תסמינים, וזו תהיה אולי דרך לאמוד את הנוגדנים בהתבסס על מחקרים מעמיקים עתידיים".

תושבי הכפר התלהבו ונענו להצעה להשתתף במחקר, אלא שרשויות לומברדיה לא אישרו את הביצוע ולכן לא צפויה תשובה מדעית לשאלה בקרוב. ראש הכפר מציע בינתיים הסבר אחר, הגיוני בסך הכול, לפיו תושבי הכפר היו ממושמעים וצייתו להנחיות הבידוד וההסגר של הרשויות כבר מההתחלה, ולא באו במגע עם אנשים מחוץ לכפר. "אני כל כך פוחדת ולכן אני תמיד חובשת מסכה", סיפרה אחת מתושבות המקום.

רחובות ריקים ברומא בעקבות נגיף בקורונה
רחובות ריקים ברומא בעקבות נגיף בקורונה | צילום: רויטרס

ובינתיים, בשאר איטליה, הירידה במספרים היומיים של הנשאים המאומתים החדשים מאפשרת אופטימיות זהירה. פיירפאולו סילאר, סגן שר הבריאת של איטליה: י"כרגע אנחנו בהתייצבות של העקומה המתארת את המגמה של המגפה העולמית הזאת כאן באיטליה, כך שאני מאמין שבימים הקרובים העקומה תתחיל לרדת".

ההסגר, על כל פנים, יימשך לפחות עוד שבועיים וההקלות, מציין סגן שר הבריאות, ייעשו בהדרגה. ראשית יחזרו המפעלים לעבודה ורק בסוף התהליך
גם התאטראות ובתי הקולנוע. חיי הפנאי מחוץ לבית שהושעו לחלוטין על ידי המגפה העולמית - עוד רחוקים משגרה.