"התיירות לא תחזור": ברצלונה מסתגלת למציאות חדשה בצל הגל השני

מדי שנה באים לעיר התיירותית כ-30 מיליון מבקרים מכל העולם. בשל מגפת הקורונה המצב השתנה. כעת, בצל גל שני שגורר הגבלות חדשות, מנסים בעיר להציל את הכלכלה - שחלק גדול ממנה נשען על הענף

זמן צפייה: 02:19

אחרי שכבר היו בסגר של שבועות, ורגע לפני שחשבו שהצליחו להשתלט על המגפה - אזרחי ברצלונה בדרך להגבלות חדשות. כך, עם יותר מ-800 נדבקים חדשים שאובחנו רק בימים האחרונים, מתוך 1,300 בקטלוניה כולה, העיר התיירותית תסגור את חופי הרחצה, תצמצם את פעילות המסעדות והפאבים, תגביל התקהלויות חברתיות ותבקש מהתושבים שלא לצאת אלא לצרכים חיוניים בלבד.

עם זאת, למרות שבשבוע אחד מניין המקרים המאובחנים בברצלונה עלה באופן חד - העיר עדיין לא צועדת לקראת סגר מלא. "מטרות ההגבלות החדשות הן לשמור על המודעות של האזרחים", הסביר סגן ראש העיר. "אנחנו רוצים שההנחיות ישפיעו כמה שפחות על הפעילות הכלכלית בברצלונה - שגם כך הושפעה בסגר הקודם".

לכתבות נוספות בנושא >>

"הכול סגור ואין עבודה": הקורונה מאיימת למוטט את הכלכלה בסיני

"לא יודע איך חיים פה": בהודו חוששים מהעוני שמחריף בשל המגפה

יותר ממיליון נדבקים: התפרצות הקורונה בברזיל הולכת ומחמירה

תיירים במסכות חולפים על פני קתדרלת הסגרדה פמיליה בברצלונה
תיירים במסכות חולפים על פני קתדרלת הסגרדה פמיליה בברצלונה | צילום: רויטרס

למרות הניסיון של הממשלה להציל את בעלי העסקים כמה שניתן, ייתכן כי המחסור בתיירים הוא שיפגע קשות בכלכלה המקומית. "המגפה הבטיחה שתיירות ההמונים של העבר, עם 30 מיליון מבקרים - לא תחזור", אמר נציב התיירות בעיר. כשההכנסות מהענף מהוות לפחות 12% מהתמ"ג בברצלונה - מדובר בבעיה רצינית, שטרם נמצא לה פתרון.

העיר הייתה בסגר מאמצע מארס ועד אמצע מאי, אז ספרד התמודדה עם מספר עצום של נדבקים, כאשר בקטלוניה בלבד נרשמו כ-13 אלף מקרי מוות מנגיף הקורונה. העיר חזרה לפעילות בצל המגפה, אולם באופן חלקי ביותר. רוב המוזיאונים ומוסדות התרבות העדיפו לדחות את הפתיחה הצפויה לסוף ספטמבר. אלה שכן פתחו, עשו זאת בחינם לתושבי ברצלונה ולצוותים הרפואיים, כמחווה אותה הם מכנים "ריפוי של הפצעים".

התפרצות הקורונה בברצלונה
התפרצות הקורונה בברצלונה | צילום: רויטרס

בברצלונה כבר רגילים להתמודד עם משברים. ב-2017, באמצע שדרת לה רמבלה, מחבל שדהר עם משאית לעבר ההולכים והשבים הרג 14 אנשים. ההלם והעזוע מהפיגוע הקשה שיתקו את העיר במשך כמה שבועות, אך אז, התיירים חזרו יחסית מהר. כיום, המצב שונה. הרחובות שוממים והשקט חזר לעיר. יש מי שמוצא בכך דווקא מעין נחמה.

"כששואלים אותי אם בטוח להגיע לכאן, אני לא יודעת מה לומר", הודתה מדריכה מקומית. מצד אחד, קשה להתעלם מהחשש לסייר באחת מהערים שבה נרשמו עשרות אלפי נדבקים, אולם מי שמעדיף לבקר בנוחות בסגרדה פמיליה, למשל, מבלי להצטופף עם עוד מאות תיירים מרחבי העולם - מוטב לו לשקול נסיעה לאזור כבר בקיץ הקרוב. "השנה הזו תאפשר ליהנות מהאוצרות הלאומיים שלנו בדרך מיוחדת".