העולם אבל על לכתו של הנסיך פיליפ: "השפיע על אינספור דורות"

ראש ממשלת בריטניה ספד: "מודים לנסיך ששירת את מדינתו במשך עשורים", וראש ממשלת קנדה הביע את תנחומיו: "תרם רבות למרקם החברתי של מדינתנו". רה"מ נתניהו: "יחסר מאוד לנו וליתר העולם"

זמן צפייה: 06:59

מותו של הנסיך פיליפ: מנהיגי העולם ופוליטיקאים רבים ספדו לנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו ובעלה של מלכת אנגליה אליזבת השנייה, שהלך היום (שישי) לעולמו בגיל 99 בארמונו, זאת אחרי ששוחרר לאחרונה מבית החולים לאחר תקופת אשפוז ממושכת. בעקבות מותו, הדגלים בארמון בקינגהאם הורדו לחצי התורן.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ספד לנסיך פיליפ וכתב: "הנסיך פיליפ חי חיים יוצאי דופן - כגיבור חיל הים במהלך מלחמת העולם השנייה, כאדם שהשפיע על אינספור דורות של אנשים צעירים, ומעל לכל כבן זוגה הנאמן של המלכה. מחשבותינו עם הוד מלכותה ובני משפחתה, שאיבדו לא רק אדם נאהב ומכובד מאוד בציבור, אלא בעל מסור, אב אוהב וגאה וסבא רבא. אנו בממלכה מרכינים את ראשנו ומודים לנסיך פיליפ על כך ששירת את מדינתנו במשך עשורים".

אנשי הארמון תולים את המודעה על מותו של נסיך פיליפ, דוכס אדינבורו
אנשי הארמון תולים את המודעה על מותו של נסיך פיליפ, דוכס אדינבורו | צילום: רויטרס

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סמוטריץ': ברגע האמת אנשי הימין יתעלו ויבואו יחד לממשלה

נתניהו סיכם עם ראש השב"כ על הארכת כהונתו בארבעה חודשים

מקדם ההדבקה בחברה החרדית מתקרב ל-1; בחברה הכללית – נותר יציב

הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו
הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו | צילום: רויטרס

ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה, הביע את תנחומיו: "בצער גדול נודע לי היום על לכתו של הדוכס מאדינבורו. אדם בעל מטרה גדולה ואמונה, אשר פעל מתוך תחושת שליחות כלפי אחרים. הנסיך פיליפ תרם רבות למרקם החברתי של המדינה שלנו ולעולם".

נשיא אוקראינה, וולודומיר זלנסקי, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "תנחומים עמוקים למשפחת המלוכה הבריטית. זוהי אבדה בלתי הפיכה לעם הבריטי. אוקראינה מתאבלת יחד עם בריטניה. הנסיך פיליפ חי חיים נהדרים ושירת את עמו והיווה דוגמה לדורות הבאים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ספד לנסיך פיליפ וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מביע את תנחומי העמוקים להוד מלכותה המלכה אליזבת, הנסיך צ'רלס, המשפחה המלכותית ולאזרחי הממלכה המאוחדת על פטירתו של הדוכס מאדינבורו. הנסיך פיליפ היה עובד ציבור מושלם והוא יחסר לנו מאוד בישראל ובשאר העולם"

ארמון בקינגהאם
ארמון בקינגהאם | צילום: רויטרס

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ספד גם הוא לנסיך פיליפ וכתב: "תנחומיי מעומק הלב למלכה אליזבת השניה, לנסיך מווילס, משפחת המלוכה ולאזרחי בריטניה כולם, על מותו של הנסיך פיליפ. יהי זכרו ברוך".

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ספד גם כן וכתב: "אני שולח את תנחומי העמוקים להוד מלכותה המלכה אליזבת השנייה ולאנשי הממלכה המאוחדת של פטירתו של הדוכס מאדינבורו. כבן של חסידי אומות עולם, וכמי שהקדיש את חייו לעם הבריטי, הוא ייזכר בחיבה".

הנסיך פיליפ לצד אשתו מלכת אנגליה אליזבת השנייה
הנסיך פיליפ לצד אשתו מלכת אנגליה אליזבת השנייה | צילום: רויטרס

יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי הביעה תנחומים על מותו של הנסיך פיליפ וכתבה: "בשם מפלגת העבודה אני שולחת תנחומים למלכה אליזבת ומשפחתה על מותו של הבעל, האב והסב, הנסיך פיליפ אשר שירת את האומה הבריטית בכבוד ובמסירות".