ועידת האקלים בגלאזגו: 503 לוביסטים של חברות הנפט נרשמו בכנס

לפי רשימת משתתפי הכנס, המשלחת הגדולה ביותר לבירת סקוטלנד כללה דווקא שדלנים של חברות הגז והאנרגיה. לצורך השוואה, המשלחת השנייה בגודלה הגיע מברזיל והורכבה מ-479 חברים בלבד

מפגן מחאה בו מפגין שופך נפט מזויף לפיו של מפגין אחר בגלאזגו
מפגן מחאה בו מפגין שופך נפט מזויף לפיו של מפגין אחר בגלאזגו | צילום: רויטרס

וועידת האקלים של האו"ם: רשימת משתתפי ועידת האקלים הגדול בו לקחו חלק ממנהיגי העולם שפורסמה על ידי האו"ם חשפה כי בוועידה שנועדה לדון בצמצום משבר האקלים השתתו לא פחות מ-503 לוביסטים של חברות הנפט והגז. לצורך השוואה, המשלחת השנייה בגודלה שהגיע לוועידת האלקים הגיע מברזיל וכללה 479 בני אדם בלבד.

"תעשיית הדלקים הכחישה במשך דורות את משבר האקלים ופעלה כדי למנוע פעולות אמיתיות במאבק נגדו, לכן מדובר בבעיה גדולה מאוד שהם לוקחים בה חלק", אמר מורי וורת'י מארגון "Global Witness". עוד הוסיף לומר וורת'י כי "השפעתם של הלוביסטים היא כה גדולה עד שהם מנעו מהאו"ם לנקוט בפעולות נגד משבר האקלים במשך 25 שנים רצופות".

מפגינים למען האקלים בלונדון
מפגינים למען האקלים בלונדון | צילום: רויטרס

עוד עולה מרשימת המשתתיפם כי השדלנים של חברות האנרגיה ייצגו שתי מדינות - קנדה ורוסיה. כמו כן, מספרם שך נציגי חברות האנרגיה בוועידת האו"ם לנושא האקלים היה גדול יותר מכלל הנציגים מ-8 המדינות שנפגעו באופן הקשה ביותר ממשבר האקלים. בנוסף, יותר מ-100 חברות גז ונפט השתתפו בוועידת האקלים של האו"ם.