אירופה מתקשטת בשוקי חג המולד - והתיירים מגיעים בהמוניהם

השווקים החגיגיים ממלאים את הרחובות הקלאסיים: נורות מנצנצות על עצי אשוח גדולים, יין נשפך כמים ושירי חג מושמעים ברצף. כל זאת - כדי למשוך תיירים, גם מישראל: "חיפשנו יעד עם אווירת חג"

זמן צפייה: 04:08

רחובותיה הראשיים של אירופה כבר מלאים בשוקי חג המולד המפורסמים. אומנם היום (רביעי), אנו מציינים בדיוק שבועיים לערב חג הולדתו של ישו, אך השווקים החגיגיים הומים כבר מתחילת חודש נובמבר. תיירים ומקומיים כאחד מסתערים על הדוכנים שמציעים לעוברים ולשבים חווית רכישה חגיגית במיוחד: פס-קול תמידי של שירי חג, אלפי עצי אשוח מקושטי נרות מנצנצים, מלאי בלתי נדלה של מתנות לחג, וגם כוסות יין חם - שיפשיר את הידיים (והכיס) של הלקוחות.

את הדוכנים העמוסים של השווקים אפשר למצוא בכל עיר אירופית שמכבדת את עצמה: בשטרסבורג שבמזרח צרפת, אפשר למצוא את הוותיקים שבשוקי הכריסטמס, בו 300 דוכנים הפרוסים ב-11 מוקדים ברחבי העיר. בווינה בירת אוסטריה נוסד השוק במאה ה-13, ומזמין את המבקרים בינות 150 הדוכנים לשתות מהפונץ' המסורתי ולהצטרף אל רחבת ההחלקה על הקרח הענקית. בלונדון בירת בריטניה הופך ה"הייד פארק" להפנינג עצום של חג המולד מעוטר בעץ אשוח גדול ומלא בהופעות חגיגיות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

https://13news.co.il/item/news/tech-digital-science/google-search-israel-958245/

https://13news.co.il/item/news/abroad/north-america/new-jersey-attack-958254/

https://13news.co.il/item/news/domestic/crime/law/tzafit-trial-957750/

שוק חג המולד בווינה בירת אוסטריה
שוק חג המולד בווינה בירת אוסטריה | צילום: רויטרס

בפריז בירת צרפת, אחרי עשרות שנים בהן שכן שוק חג המולד בשדרה היוקרתית המפורסמת "שאנז-אליזה", הוא הועבר אל הגנים העתיקים ביותר בעיר - גני טווילרי. באווירת הקלאסיקה המקומית השוק מושקע יותר בעיצוב, באיכות ובדגש על מוצרים מקומיים, וכמובן - במאכלים, שמגיעים מכל רחבי צרפת.

שוק חג המולד בפראג בירת צ'כיה
שוק חג המולד בפראג בירת צ'כיה | צילום: חדשות 13

גם אנו, הישראלים, רוצים להרגיש מקרוב את קסם השווקים. מיכל, אורנה ואיילת, החליטו לטוס לשוק חג המולד בקרקוב שבפולין. "חיפשנו יעד שהוא קרוב, זול, ושמרגישים בו את אווירת חג המולד", סיפרו. העלייה במחירים מורגשת קצת יותר כשמדובר ביעדים פופולריים: חבילת נופש של ארבעה לילות במלון שלושה כוכבים בלונדון תעלה 650 דולרים לאדם, ובעיר האורות פריז - 700 דולרים.

מיכל, אורנה ואיילת, שטסות לשוק חג המולד בקרקוב
מיכל, אורנה ואיילת, שטסות לשוק חג המולד בקרקוב | צילום: חדשות 13

לצד הבילוי המהנה חשוב לזכור את החורף האירופי, שבחלק מהערים כבר נושק לאפס מעלות בלילות, כך שהצטיידות בביגוד חם הוא חובה. אם שכחתם לארוז ביגוד מתאים - תמיד תוכלו לרכוש עוד כובעים, כפפות ומחממי אוזניים, בדוכני השווקים כמובן.