הצעירה הבריטית תערער על הרשעתה בבדיית האונס: "חוסר היגיון"

לאחר קביעת בית המשפט בקפריסין כי הגישה תלונת שווא נגד הנערים הישראלים, בת ה-19 תפנה לערכאה גבוהה יותר. עורך דינה: "מאוכזבים מההחלטה - אך לא מופתעים"

זמן צפייה: 02:24

הצעירה הבריטית שהורשעה הבוקר (שני) בבדיית אונס קבוצתי בידי נערים ישראלים בקפריסין צפויה לערער על החלטת בית המשפט. עורך דינה, מייקל פולק, מסר לאחר ההחלטה כי הם "מאוכזבים מאוד - אך לא מופתעים מההחלטה", לדבריו: "השופט סירב להתייחס לראיות שהגשנו, שתומכות בעובדה כי הצעירה נאנסה. היה קשה לעקוב אחר ההיגיון שלו".

כאמור הבוקר הורשעה הצעירה בבית משפט מקומי בהטרדת הציבור, לאחר שנקבע כי בדתה את האונס הקבוצתי. כזכור, לטענת בת ה-19, היא הודתה בפני החוקרים בבדיית האונס לחצים פסולים שהופעלו עליה.

היום, קבע השופט כי הצעירה העלילה על הנערים את התלונה כנקמה על כך שצולמה מקיימת יחסי מין עם אחד מהם, והיא צפויה לרצות עונש של עד שנת מאסר אחת, וקנס של עד 1,450 ליש"ט. גזר הדין נדחה, וצפוי להתפרסם בשבוע הבא.

עוד בחדשות 13:

הבריטית שהתלוננה על האונס בקפריסין – הורשעה בהטרדת הציבור

הצעירה הבריטית העידה בקפריסין: "יצאתי מהחדר רועדת וצורחת"

ביהמ"ש בקפריסין: הודאת הצעירה הבריטית על בדיית האונס – קבילה

הצעירה הבריטית מובאת לדיון בעניינה
הצעירה הבריטית מובאת לדיון בעניינה | צילום: חדשות 13

לפני כחודש העידה הצעירה בבית המשפט, וסיפרה: "אני לא יודעת כמה מהם אנסו אותי - הצלחתי להתרחק מהם והתחלתי לצרוח". בת ה-19 סיפרה על יחסי המין שקיימה בהסכמה עם בחור ישראלי אותו פגשה מוקדם יותר, ושחזרה: "חבריו ניסו להיכנס, אמרתי 'לא, לא. אני לא עושה את זה'. אמרתי להם שהם צריכים ללכת. נשמעו הרבה צעקות בעברית".

"לא יכולתי לנשום", סיפרה הצעירה. "ניסיתי להטות את הראש שלי הצידה והחברים צעקו, ניסיתי להזיז את רגלי, למשוך את הידיים שלי. לא יכולתי לראות כמה מהם אנסו אותי. התנשמתי, הצלחתי להתרחק מהם והתחלתי לצרוח יצאתי מהחדר כשאני רועדת וצורחת".

המלון שבו אירעה פרשת המין בקפריסין
המלון שבו אירעה פרשת המין בקפריסין | צילום: החדשות 13

בהמשך עדותה, סיפרה על ביקורה במרפאה הסמוכה למלון: "הייתי מבועת כל כך שהתעלפתי פעמיים. לא יכולתי לשבת זקופה בניידת המשטרה". כשבוע לפני כן, קבע בית המשפט כי הודאתה של הצעירה קבילה, והינה ראייה מרכזית בתיק.

כמה שבועות לפני כן התפרסמה עדותה, שבה ניסתה להסביר ששינוי הגרסה נבע מחשש שחוקר המשטרה בקפריסין יחטוף ויהרוג אותה, אם לא תבטל את התלונה: "אני יכולה לומר ב-100% שחששתי לחיי כשהייתי בתחנת המשטרה". לדברי בת ה-19, "החוקר רצה שאכתוב שהאונס היה מומצא - וצעק עליי שאפסיק לבכות".