ראש ממשלת בריטניה: "ייתכן שהמוטציה הבריטית קטלנית יותר"

לפי מחקרים מוקדמים שביצעו מדענים בריטים, עולה כי אם בודקים את כל מי שנמצא חיובי, הסיכוי לתמותה עולה מעט בקרב מי שנדבקו בזן הבריטי. מדובר בראיות ראשוניות בלבד, שעדיין לא הוכחו

זמן צפייה: 05:32

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר היום (שישי) כי המוטציה הבריטית קטלנית יותר מנגיף הקורונה הרגיל, זאת לפי ממצאים ראשוניים ונסיבתיים בלבד שאספו מדענים במדינה וטרם הוכחו. כמו כן, ייתכן כי הנגיף קטלני יותר בכ-30%, כך למשל אם 1,000 חולים בני 60 ומעלה יחלו בזן הקורונה המוכר, אז 10 מהם צפויים למות, ואילו היו נדבקים במוטציה הבריטית אז מספר המתים היה עולה ל-13. במקביל, יש להזיכר כי ככל הידוע החיסון של חברת פייזר יעיל גם נגד המוטציה הבריטית.

סר פטריק וואלנס, היועץ המדעי הראשי בבריטניה, התייחס לקטלניותו של הזן הבריטי ואמר כי הראיות "אינן מוכחות חזק מספיק". עוד הוסיף לומר כי "מהנתונים של החולים המאושפזים בבתי החולים, לא מצאנו הבדל בין החולים שנדבקו בנגיף המקורי בין זה החדש, ולכן ההוכחות אינן ממשיות. אבל, מסך כל החיוביים נמצא כי למי שנדבק בגרסת המוטציה הבריטית, יש אולי סיכוי גבוה יותר לחלות במחלה קשה יותר. ההוכחות ייבחנו לעומק".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

המיליארדר בני שטיינמץ הורשע בשוחד בשווייץ – ירצה 5 שנות מאסר

לראשונה: יותר מ-17 אלף בני אדם מתו מקורונה ברחבי העולם ביממה

פרופ' גרוטו: "חוששים שתגיע מוטציה חדשה מחו"ל"

מרגרט קינן, הראשונה לקבל את החיסון של ''פייזר'' בבריטניה
מרגרט קינן, הראשונה לקבל את החיסון של ''פייזר'' בבריטניה

"בנוסף להיותו מדבק יותר מהזן הרגיל, מתברר כעת כי הנגיף החדש שהתגלה בלונדון קשור לעלייה באחוזי התמותה - כך לפי ממצאים מסומים", טען ג'ונסון והוסיף כי ההשפעה של כך ניכרת על מערכת הבריאות במדינה שנמצאת תחת עומס אדיר". זאת ועוד, מקורן של הראיות שהציג ג'ונסון מגיעות ממתמטיקאים שניתחו מגמות תמותה מהזן החדש ומהזן הישן של הקורונה.

המוטציה הבריטית נתגלתה לראשונה בעיר קנט בספטמבר אשתקד, ומאז הפך לזן הדומיננטי ביותר באנגליה ובצפון אירלנד. בנוסף, עד כה נתגלה הוריאנט הבריטי בלמעלה מ-50 מדינות אחרות, כולל ישראל.