בחירות בבריטניה: היהודים חוששים מניצחון "האנטישמיות הממוסדת"

למרות שבאופן היסטורי נהגו היהודים הגרים בממלכה להצביע למפלגת הלייבור, כמחצית מהם אומרים כעת שישקלו לעזוב אם ג'רמי קורבין ינצח. זאת, משום ש-80% מהם סבורים כי הוא אנטישמי

זמן צפייה: 01:27

הבחירות בבריטניה, שחלו היום (חמישי), הן דרמטיות בגלל סוגיית הפרישה מהאיחוד האירופי - שתאושר או תסוכל, אך גם בשל סוגיות הקיצוניות הפוליטית והאנטישמיות. הקהילה המוסלמית הבריטית מאשימה את ראש הממשלה בוריס ג'ונסון בטון גזעני, אך הסיפור העיקרי הוא מפלג הלייבור והיהודים.

מחצית מהיהודים הגרים בממלכה אומרים שישקלו לעזוב אותה אם ג'רמי קורבים ינצח. על פי הסקרים יש לו סיכוי קטן אך קיים, והסיבה שהיהודים מודאגים היא בגלל מה שמכונה "אנטישמיות ממוסדת בלייבור".

עוד בחדשות 13:

ברקע משבר הברקזיט – בריטניה בוחרת: הקלפיות בממלכה נפתחו

לפני הבחירות בבריטניה, חשש בקרב השמרנים: הלייבור מצמצמת הפער

ג'רמי קורבין ובוריס ג'ונסון
ג'רמי קורבין ובוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

מפלגת הלייבור נמצאת בחקירה רשמית של הרגולטור הבריטי, שנאבק בגזענות. קורבין עצמו נתן גיבוי לאומן וליצירה שׁהציגה יהודים עם אף ארוך יושבים לצד שולחן עמוס בכסף. הוא גינה את רשת BBC בריאיון לטלוויזיה של איראן על מה שכינה "הטיה" שתומכת בקיומה של ישראל, וכינה את חמאס וְחיזבאללה "חבריו" בעודו תומך במשך שנים בחברו, מכחיש שואה מוכר שהקים ארגון פרו-פלסטיני.

רוב היהודים בעידן המודרני הצביעו ללייבור, אך היום כמעט 80 אחוזים מהם סבורים שהוא אנטישמי. הם יחכו הלילה בציפייה ובחרדה לתוצאוֹת המדגמים.