מות המהגרים במשאית בבריטניה: שלושה חשודים נוספים נעצרו

ממשטרת אסקס נמסר כי גבר ואישה בני 38 חשודים בהריגה ובקשירת קשר לסחר בבני אדם. תושב צפון אירלנד בן 48 נעצר בחשד למעורבות. שכנו של נהג המשאית העצור סיפר: "המומים ממעצר בן הקהילה"

זמן צפייה: 02:04

בריטניהגבר ואישה בני 38 נעצרו היום (שישי) בחשד למעורבות בתקרית שבה מתו 39 מהגרים, שגופותיהם אותרו במשאית בבריטניה ביום רביעי. השניים חשודים בהריגה ובקשירת קשר לסחר בבני אדם. אדם נוסף, תושב צפון אירלנד בן 48, נעצר גם כן בחשד למעורבות בפרשה.

נהג המשאית מו רובינסון, שנעצר ביום רביעי, נותר במעצר, ובהמשך היום תחל נתיחת הגופות. ממשטרת מחוז אסקס נמסר: "אנו ממשיכים לחקור את המקרה, תוך הקפדה על שמירת כבודם של ההרוגים ובני משפחותיהם".

חבר מועצה בעיירה פורטאדון שבצפון אירלנד, שבה מתגורר נהג המשאית החשוד, סיפר לרשת "סקיי ניוז" כי "משפחתו של הצעיר מוערכת מאוד באזור, ומעורבת בקהילה. לבנו יוצא אליהם, שכן עד עד אתמול בבוקר הם כלל לא ידעו שהוא נעצר". עוד הוסיף כי "מחשבותיה ותפילותיה של הקהילה נתונות למשפחות הקורבנות. אנחנו המומים שבן הקהילה שלנו נעצר".

עוד בחדשות 13:

נמשכת חקירת מות המהגרים במשאית בבריטניה: כנראה קפאו למוות

בריטניה: 39 גופות התגלו במכולה של משאית; הנהג נעצר

Hgfhco
אנדרטת זיכרון במקום שבו אותרו 39 הגופות | צילום: רויטרס

אתמול פורסם כי ההרוגים היו כולם בעלי אזרחות סינית, וכי ככל הנראה קפאו למוות במהלך הנסיעה.

נהג המשאית, כאמור, נעצר בסמוך למציאת המכולה ובה הגופות. מחשבונותיו ברשתות החברתיות, נראה כי מו רובינסון היה גאה בעבודתו והרבה להעלות צילומים של המשאיות בהן נהג – אחת מהן זהה לזו שבה נמצאו הגופות. על תמונה שפרסם ב-2014 כתב רובינסון: "בחר עבודה שתאהב, ולא תעבוד יום אחד בחייך. החיים בדרכים, חי את החלום".

מהשגרירות הסינית בלונדון נמסר: "קראנו בלב כבד את הדיווחים על מותם של 39 האזרחים הסינים באסקס. אנחנו נמצאים בקשר קרוב עם הרשויות הבריטיות במטרה לקבל פרטים נוספים על האירוע".

נהג המשאית מו רובינסון
נהג המשאית מו רובינסון | צילום: חדשות 13

לאחר מציאת הגופות, סיפרה המשטרה המקומית סיפרה כי עוברי אורח שגילו את המשאית באזור תעשייה במחוז אסקס שבדרום-מזרח המדינה, הזעיקו את כוחותיה בסביבות השעה 1:40. כשהגיעו למקום הופתעו לגלות את הגופות, בהן גם גופה של נער.

מחקירה ראשונית עלה כי המשאית היא מבולגריה, והיא עשתה דרכה בשבת לבריטניה דרך הוליהד. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם שותפינו לחקירה", אמר מפקד המשטרה אנדרו מרינר. "בינתיים, עצרנו את נהג המשאית ואנחנו מבררים מה בדיוק קרה".