אחרי עוד הפסד בפרלמנט: ג'ונסון צפוי לדחוף להקדמת הבחירות

בית הנבחרים הבריטי אומנם אישר עקרונית את הסכם עזיבת האיחוד האירופי, אך דחה את ביצוע המהלך בסוף החודש. בשל כך, ג'ונסון הודיע כי יפסיק את הליך חקיקת הברקזיט

זמן צפייה: 00:53

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון צפוי לדחוף להקדמת הבחירות במדינתו. זאת, לאחר שהפרלמנט הבריטי דחה הערב (שלישי) את לו"ז הממשלה לברקזיט, וקבע כי המהלך לא יקרה בסוף החודש.

לאחר ההפסד בהצבעה, אמר ג'ונסון כי יפסיק את הליך החקיקה לברקזיט. יש לציין כי כדי להקדים את הבחירות, ראש הממשלה זקוק לרוב של שני שלישים. בפעם הקודמת שניסה להשיג שיעור תמיכה כזה למהלך - הוא נכשל.

לעוד כתבות בנושא:

מכה נוספת לג'ונסון: גם היום – הפרלמנט לא יצביע על הברקזיט

מכה לג'ונסון: הפרלמנט הבריטי לא יצביע היום על הברקזיט

הקרב על הברקזיט: הפרלמנט בבריטניה יצביע על מתווה ג'ונסון

בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה
בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה | צילום: רויטרס

קודם לכן, רשם ג'ונסון ניצחון קטן, כאשר הפרלמנט אישר באופן עקרוני את עזיבת האיחוד האירופי כחקיקה. אולם, כאמור, מדובר בניצחון חמוץ עבור ראש הממשלה.

בתוך כך, באיחוד האירופי מתייעצים כעת עם המנהיגים באירופה בנוגע לבקשת ההארכה שהגישה בריטניה, אותה, כזכור, שלח ג'ונסון, אך ללא חתימתו.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

אתמול הודיע יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ברקו, כי אינו מאשר הצבעה חוזרת על הסכם הברקזיט שהייתה אמורה להתקיים, בטענה כי לא עבר די זמן מאז ההצעה האחרונה כדי שיתרחש שינוי משמעותי מספיק שיצדיק הצבעה נוספת. עוד הוסיף כי עדיין קיימת אפשרות להשיג הסכם עד 31 באוקטובר - המועד שנקבע לעזיבת הממלכה את האיחוד. משמעות ההחלטה היא שג'ונסון לא יכול לחזור בו מבקשת הדחייה מהאיחוד.

מוקדם יותר השבוע דווח ב"סאנדיי טיימס" כי באיחוד האירופי שוקלים לתת לראש הממשלה הבריטי שלושה חודשי הארכה למועד היציאה מהאיחוד האירופי, אם לא יצליח להעביר את מתווה הסכם הברקזיט בפרלמנט. לפי גורמים דיפלומטיים, הדחייה תהיה גמישה, כלומר בריטניה תוכל לעזוב מוקדם יותר את האיחוד במידה ותצליח לאשר הסכם.