איטליה: פצצה ממלה"ע ה-2 נמצאה במרכז עיר - אלפים פונו מבתיהם

פגז שהטילו בעלות הברית על העיר בולצאנו, שהייתה תחת השלטון הנאצי, אותר במהלך עבודות בנייה. במהלך שלוש שעות העיר שותקה לחלוטין עד שהפצצה נוטרלה

פצצה ממלחמת העולם השנייה שנמצאה בגרמניה
פצצה ממלחמת העולם השנייה | צילום: רויטרס

הרשויות באיטליה פינו אתמול (ראשון) 4,000 מתושבי מרכז העיר בולצאנו שבצפון המדינה כדי לנטרל פצצה ממלחמת העולם השנייה שנמצאה במהלך עבודות בנייה. במהלך מבצע שארך שלוש שעות פוצצו מומחים פצצה אמריקנית במשקל של כ-225 קילוגרמים.

בנוסף לפינוי אלפי התושבים, 60,000 איש הונחו להישאר בבתיהם ומתחמי ספורט, בתי עסק וכנסיות נסגרו למשך כל הפעילות. בסיומה, נשמעה אזעקה שסימנה לתושבי האזור שניתן לפתוח מחדש את מרכז העיר, הכבישים וקווי הרכבת המחברים את איטליה עם אוסטריה וגרמניה.


הפצצה נמצאה סמוך לקתדרלה המרכזית של העיר, לא רחוק מתחנת הרכבת. היא אותרה במהלך עבודות חפירה להכנת השטח לקראת פתיחת מרכז קניות חדש והובאה לאתר מאובטח בקרבת מקום, שם בוצע הפיצוץ המבוקר.

העיר בולצאנו, שממוקמת בצפון אזור אלטו-אדיג' הגובל באוסטריה, ספגה 13 הפצצות מסיביות במלחמת העולם השנייה שהחריבו כ-60% ממנה והרגו 200 בני אדם. אלטו-אדיג' היה חלק משטח רחב של צפון איטליה שנשאר תחת הכיבוש הנאצי זמן רב לאחר כניעת איטליה לבעלות הברית ב-1943.