מסלול ההמראה הורחב - עד לחצר בתי התושבים • צפו

שדה התעופה סאות'אנד באסקס, בריטניה, הורחב - וכעת אחד המסלולים גובל בשורת בתים. שגרת החיים השתבשה משמעותית: 50 מטוסים ביום ממריאים מעל בתיהם. "הזיהום והריח נוראים, והרעש מזעזע"

זמן צפייה: 00:28

בעלי בית באסקס, מחוז במזרח בריטניה, נאלצים לחיות כשחמישים מטוסים ממריאים מדי יום בחצר האחורית שלהם. זאת, לאחר שנמל התעופה סאות'אנד שיפץ והרחיב את אחד ממסלולי ההמראה הצמוד לביתם.

אלכס וג'ון קאר, תושבי המקום, מסרו לעיתון הסאן כי השקט והשלווה של חייהם הופרו על ידי הסמיכות לנמל התעופה. ביתם הוא אחד משורת בתים שגובלים כעת במסלול התעופה, מה שגורם להפרעה בלתי פוסקת של חייהם, על ידי רעש ואדי דלק בין 6 בבוקר ו-11 בלילה בכל יום.

שכנתם ג'אנט מארצ'נט, בת 67, מספרת שמתגוררת במקום כבר שש שנים. מסלול התעופה שהורחב, ממנו ממריא מטוס כל 20 דקות, משבש את שגרת חייה בצורה קיצונית: "לא ניתן לשבת בגינה כי לא שומעים דבר. בתוך הבית, גם כשהדלת סגורה, צריך לעצור את שידור הטלוויזיה עד שהמטוס חולף". והוסיפה, בהתייחס לנזק שנגרם לה: "אני אוהבת את הגינה שלי, וטיפחתי אותה טרם שיפוץ המסלול. כעת הכול נהרס, על ידי הריח והרעש"

מטוס של בריטיש איירוויס
מטוס של בריטיש איירוויס | צילום: רויטרס

לטענת מארצ'נט, העניין החל בנובמבר 2017 כששדה התעופה שדרג ושיפץ את מסלול "צ'רלי טקסווי" המשמש להמראת מטוסים לכיוון מזרח. היא ותושבים נוספים התלוננו לשדה התעופה, שקיבל עד כה 430 תלונות, אך התגובות שקיבלו כולם הוא שכל המטוסים פעולים בצורה "נורמלית ולגיטימית". מארצ'נט סיפרה כי קיבלה מכתב משדה התעופה המודיע כי עליה לחדול ממכתבי התלונה – אך היא מתעקשת שלא תפסיק: "הזיהום והריח נוראים, והרעש מזעזע".

דובר שדה התעופה מסר בתגובה לעיתון ה"סאן": "נמל התעופה סאות'אנד גאה במורשתו הארוכה. הוא פועל החל מ-1914, אנו גאים בתפקידנו וחשיבותינו לקהילה".