"לא הגיוני לחכות יותר": אוסטריה הטילה סגר על לא-מחוסנים

לאחר שרק 65% מאוכלוסיית המדינה התחסנה נגד קורונה, החליט הקנצלר אלכנסדר שלנברג לאסור על מי שלא להתחסן לצאת מהבית שלא למטרות חיוניות. הממשלה תציג גם דרישת חיסון לעובדי מערכת הבריאות

סגר באוסטריה
סגר באוסטריה | צילום: רויטרס

קנצלר אוסטריה, אלכנסדר שלנברג, הודיע היום (ראשון) כי מחר יכנסו אנשים לא מחוסנים לסגר. "אנחנו חייבים להעלות את שיעור החיסונים, למרבה הבושה הוא נמוך", אמר שלנברג במסיבת עיתונאים בה הכריז על ההחלטה. עד כה רק 65% מהאוכלוסייה התחסנה, ומדובר בשיעור התחסנות מהנמוכים במערב אירופה.

החל ממחר אנשים שלא חוסנו נגד קורונה יורשו לצאת מבתיהם רק למטרות ספציפיות, כמו ללכת לרופא, לקנות מצרכים, ללכת לעבודה - או להתחסן. על החלטת שלנברג וראשי המדינות באוסטריה, בדיקות אקראיות יתקיימו כדי להבטיח ציות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשורה לתושבי הדרום: חצי מיליארד שקל יושקעו בתוכנית חדשה

"תוך דקה זה הפך לאסון נורא": הרגעים האחרונים של ינאי

מה היה קורה לבריטני ספירס – גרסת ישראל?

באוסטריה כבר נאסר על לא-מחוסנים להיכנס למסעדות, מלונות ואירועים בהם יותר מ-25 איש. במסיבת עיתונאים נפרדת שנערכה ביום שישי, אמר שר הבריאות האוסטרי, וולפגנג מוקשטיין, כי הממשלה תציג גם דרישת חיסון לאנשים העובדים בתעשיית הבריאות, אך לא ציין מתי הכללים ייכנסו לתוקף.

הצעדים הללו מגיעים אחרי עלייה במספר המאומתים באוסטריה. ביום שבת נרשמו 13,152 מקרים חדשים, לעומת 11,798 יום קודם לכן. כ-437 אנשים מאושפזים ביחידות לטיפול נמרץ בבתי החולים ברחבי המדינה. למרות שהממשלה תכננה ליישם צעדים כאשר מספר המאושפזים יגיע ל-600, שלנברג אמר כי "לא הגיוני לחכות יותר".