חשד לאנטישמיות במשטרת לונדון: צלב קרס צוייר בתחנה מקומית

עיתון הגרדיאן חשף שהציור האנטישמי נמצא באזור בתחנה שנגיש לשוטרים ולעובדי המקום בלבד, והוא צויר בפברואר האחרון בצפון לונדון. "אלה אנשים שהחיים שלי יכולים להיות בידיהם"

עיתון הגרדיאן פרסם היום (שני) שבמשטרת המטרופולין של לונדון צויר צלב קרס באזור בתחנה שנגיש רק לשוטרים ועובדים במקום. הציור האנטישמי צויר בחודש פברואר האחרון אך נותר חסוי, והאשם במעשה עדיין לא נתפס. ההנחה היא שמדובר במישהו שמזוהה עם הימין הקיצוני. הציור האנטישמי נמצא על קיר בתחנת אדמנטון באנפילד שבצפון לונדון.

המשרד האחראי על התנהגות שוטרים אמר שלא נודע לו על התקרית. ממשטרת המטרופולין נמסר כי הם פתחו בחקירת המקרה, שהם תיארו כפשע שנאה. רב הפקד הראשי לשעבר אמר כי "איך יכול להיות שבחלק של התחנה שרק שוטרים וצוות מגיעים אליו מישהו מרגיש מספיק בטוח כדי לצייר צלב קרס. זה יכול להיות מישהו שמזדהה עם הימין הקיצוני שמספיק בטוח כדי לבטא את זה בחלק מאובטח של התחנה. התקרית הזו מפתיעה מאוד ומאכזבת עבור שוטרים ממיעוטים אתניים בתחנה".

משטרת המטרופולין של לונדון
משטרת המטרופולין של לונדון | צילום: רויטרס

במשטרת המטרופולין טוענים שהתייחסו למקרה ברצינות והוסיפו כי "התייחסנו לתקרית כפשע שנאה וחוקר בכיר מונה לחקור את המקרה. אנחנו לוקחים את כל פשעי השנאה ברצינות ונוקטים במדיניות אפס סובלנות בנושא". במשטרה אישרה שהאזור בו נמצא הציור לא נגיש לציבור הכללי ושיכל להגיע אליו רק מישהו שעובד במקום, אך הוסיפו: "לא הצלחנו לזהות מי צייר את הגרפיטי".

מפקח המשטרה לשעבר סיפר שהוא ספג גזענות כשגרפיטי גזעני צוייר בתא הלוקר בזמן ששירת במשטרה בשנות ה-80', ושהידיעה על צלב הקרב הדאיגה אותו. הוא אמר שההשפעה הפוטנציאלית על שוטרים יכולה להיות משמעותית: "זה מדהים אותך, זה גורם לפחד וכעס באותו זמן. אתה חושב לעצמך, 'אלה האנשים שאני עובד איתם, והחיים שלי יכולים להיות בידיים שלהם'".