נציב המאבק באנטישמיות בגרמניה: "לא ממליץ ליהודים לחבוש כיפה"

ד"ר קליין הסביר כי העלייה בהתנגדות החברתית ובברוטאליות הביאה לזינוק באלימות כלפי יהודים. עוד אמר כי התקיפות על ידי מוסלמים קשורות ל"תמונות ההרסניות של ישראל" המוצגות בערוצים ערביים

זמן צפייה: 00:23

האחראי על המאבק באנטישמיות בגרמניה, ד"ר פליקס קליין, אמר היום (שבת) כי "לצערי אינני יכול עוד להמליץ ליהודים לחבוש כיפה בגרמניה בכל מקום ובכל זמן". את הדברים אמר בריאיון לערוץ התקשורת "פונקה".

ד"ר קליין הסביר כי דבריו נובעים מ"העלייה בהתנגדות חברתית ובברוטאליות", שהביאו לעלייה באלימות המופנית כלפי יהודים בגרמניה. כמו כן אמר שכ-90% מהתקיפות מקורן באנשי ימין קיצוני, וקשר את התקיפות מצד המוסלמים לערוצי הטלוויזיה הערביים אשר "מציגים תמונות הרסניות של ישראל ושל יהודים".

Gettyimages 978438038 594x594
ד''ר פליקס קליין | צילום: Getty Images

כמו כן, ד"ר קליין דרש שמשטרת גרמניה וגורמי ביטחון אחרים יעברו הכשרה על המאבק באנטישמיות. "יש הגדרה ברורה לאנטישמיות, ויש ללמד אותה בבית ספר לשוטרים", אמר ד"ר קליין. "זה צריך לקרות גם בחינוך של מורים ועורכי דין".

דבריו הגיעו לאחר פרסום נתוני הפשיעה לשנת 2018 בגרמניה בחודש פברואר האחרון, המצביע על עלייה של כ-10% באנטישמיות ביחס למצב אשתקד - כאשר המשטרה תיעדה לאורך השנה 1,646 עבירות אנטישמיות. על פי הנתונים בזמן פרסום הדוח, במהלך השנה התרחשו במדינה 62 אירועי אנטישמיות אלימים, שגרמו לפציעתם של 43 בני אדם. זאת לעומת 37 אירועים אלימים בשנה שלפניה.

Gettyimages 1001888364 594x594
גרמניה | צילום: Getty Images

בשנה החולפת תועדו מספר מקרים של אלימות אנטישמית מצד מהגרים ופליטים מוסלמים, הבולט שבהם היה כאשר צעיר סורי בן 19 הורשע בתקיפת יהודי חובש כיפה באמצעות חגורה. האירוע שהתרחש בחודש אפריל תועד על ידי הקורבן, והוביל לצעדת "ברלין חובשת כיפה" בה השתתפו 2,000 בני אדם כאות הזדהות. עם זאת, רוב תקריות האנטישמיות בוצעו על ידי פעילי ימין קיצוני גרמנים. "אנחנו רואים שאנשי הימין הקיצוני קוראים בגלוי לחילול מוסדות יהדות ואלימות כלפי יהודים", אמרה פאו. "ישנה עלייה בהכחשת שואה והסתה לאלימות בקרב אנשים הנעים בין שמרנות לעמדות ימין קיצוניות".