חשד באיטליה: התקלה בבלם הרכבל הייתה ידועה לרבים - במשך שנים

על פי כלי תקשורת מקומיים, התביעה חושדת כי ישנם מעורבים נוספים ברשלנות שהביאה למותם של 14 בני אדם, בהם חמשת הישראלים. בימים הקרובים צפויים להתבצע מעצרים נוספים

זמן צפייה: 00:43

חקירת אסון הרכבל בהרי האלפים נמשכת והיום (שישי) דווח בכלי תקשורת באיטליה כי התובעת חושדת שאנשים רבים ידעו על התקלה בבלם החירום במשך שנים רבות, ולא עשו דבר בנושא.

בשל לכך, בימים הקרובים צפויים להיעצר מעורבים נוספים בפרשה. בד בבד, החקירה מעלה כי ייתכן שהכבל נקרע בדיוק מעל הקרונית, בשל טיפול רשלני במערכת.

עוד דווח היום בכלי תקשורת באיטליה כי שלושת החשודים שנעצרו היו על סף בריחה לפני מעצרם. בשל כל, ביקשה התביעה שישהו בבית הכלא תחת שמירה הדוקה.

יצחק כהן שנהרג באסון הרכבל, ונינו איתן
יצחק כהן שנהרג באסון הרכבל, ונינו איתן | צילום: באדיבות המשפחה

אתמול, שלושת החשודים שעצרה המשטרה האיטלקית בפרשה הודו שפעלו ברשלנות. לפי דבריהם, הם בחרו להתעלם מהתקלה בבלם החירום בשל סיבות כלכליות, כדי לא להשבית את פעילות הרכבל.

כזכור, מצבו של איתן בן ה-5, היחיד ששרד את האסון, ממשיך להשתפר - ואתמול הוא שב להכרה מלאה ואף דיבר עם דודתו איה. מאז התאונה, איתן מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים בטורינו ובעוד מספר ימים יועבר למחלקת האשפוז.

טל פלג-בירן וסב יצחק כהן, שנהרגו באסון הרכבל בהרי האלפים
טל פלג-בירן וסב יצחק כהן, שנהרגו באסון הרכבל בהרי האלפים | צילום: באדיבות המשפחה

"זהו שלב עדין במיוחד", הדגישו הרופאים. "יש התאוששות הדרגתית של התודעה של איתן אך עדיין דרושים לו זמן ותמיכה פסיכולוגית. אחרי שפקח את עיניו, חשוב שיימצא ליד פרצופים המוכרים לו".

אתמול הובאו למנוחות עמית בירן ורעייתו טל, יחד עם בנם תום בן השנתיים וסבה וסבתה של טל, יצחק וברברה כהן, לאחר שארונותיהם הגיעו מאיטליה שלשום.