אירופה נערכת לקליטת תיירים: "ישראל בשלב הזה - מחוץ לרשימה"

באיחוד האירופי מגבשים את רשימת ה"מדינות הירוקות" שכניסת אזרחיהן תתאפשר מה-1 ביולי. על פי דיווח ב"לה מונד", כניסת אזרחים ישראלים תיאסר, כמו מדינות אחרות שבהן התחלואה גבוהה יחסית

זמן צפייה: 00:27

תיירים ישראלים – אאוט: בימים אלה שוקדים באיחוד האירופי על רשימת ה"מדינות הירוקות", בעלות התחלואה הנמוכה, שכנסת אזרחיהן למדינות היבשת תותר החל מ-1 ביולי, יום רביעי בשבוע הקרוב. על פי דיווח בעיתון הצרפתי "לה מונד" ישראל נמצאת ברשימת ה"מדינות האדומות", שכניסת אזרחיהן תיאסר.

מדינות נוספות שאזרחיהן לא יוכלו להיכנס למדינות האיחוד האירופי, על פי הדיווח בעיתון הצרפתי, הן רוסיה, סעודיה, טורקיה, וארצות הברית – שדיווחה היום על מספר שיא של נדבקים ליממה, יותר מ-40 אלף מקרים מאומתים במהלך היממה האחרונה.

על פי הרשימה המתגבשת בינתיים, תתאפשר כניסתם של אזרחים מ-14 מדינות לפחות מחוץ לאיחוד, בהן אוסטרליה, קנדה, ניו זילנד, תאילנד, יפן, קוריאה הדרומית ועוד. עוד דווח כי אחת לשבועיים תיבחן מחדש הרשימה, על מנת לבחון אם אפשר לכלול בה מדינות נוספות; או לחילופין אם חל גידול חריג בתחלואה של המדינות שכבר נמצאות ברשימה.

ההצבעה על הרשימה הסופית צפויה להיות ביום שני הקרוב. באיחוד מבהירים כי רשימת המדינות הוכנה על בסיס קריטריונים מדעיים הנוגעים להתפשטות הקורונה בלבד, בין היתר קריטריון קצב הגידול של מקרי הדבקה וכן אמינות הדיווחים שמוסרות המדינות על מצב התפשטות הנגיף.

בדיקות בבית הספר ''חופים'' ביד מרדכי
ישראל ברשימת ''המדינות האדומות''. בדיקות קורונה בבי''ס ביד מרדכי

באמצע לפני כשבוע וחצי סימן ראש הממשלה בנימין נתניהו את 1 באוגוסט כיעד לחידוש הטיסות ליוון וקפריסין, במהלך ביקור של ראש ממשלת יוון  קיריאקוס מיצוטקיס. אולם אם ישראל תיוותר מחוץ לרשימה עד לתאריך היעד, אזי תיאלץ תוכניתו של נתניהו להידחות, שכן יוון נכללת במדינות האיחוד האירופי ומחוייבות אליו.

אמש עדכן משרד הבריאות כי ביממה האחרונה אותרו בישראל 400 נדבקים חדשים, ובכך עלה מניין הנדבקים בישראל ל-22,800 - מהם 5,614 חולים פעילים, 46 במצב קשה ו-28 מונשמים. מניין מקרי המוות עומד עד כה על 314.

לא רק התיירות תוגבל לאור העליה בתחלואה. אמש דווח בתוכנית "שישי עם אילה חסון" כי בכירים בקבינט הקורונה העריכו כי ייאלצו כמעט בוודאות להשיב את המגבלות על התכנסויות בחללים סגורים. ביום ראשון יתכנס הקבינט וידון במהלכים הבאים.

נכון לעכשיו, ההנחיות מאפשרות התכנסות של עד 50 אנשים - בחללים פתוחים וסגורים - אבל ישנם הרבה יוצאי דופן להנחיה הזאת: אירועים משפחתיים גדולים, אולמות אירועים, בעלי תו סגול, מוסדות תרבות ועוד. ככל הנראה, על פי גורמי המקצוע, לא יהיה מנוס מלהחמיר את ההנחיות - וזאת על אף שהממשלה ניסתה עד כה להימנע מכך.